În ultimii 15 ani s-au făcut schimbări radicale în ceea ce privește mediul de lucru. Dintr-un spațiu care obișnuia să se concentreze în principal pe funcționalitate, mai degrabă decât pe confortul angajaților, ne-am îndreptat către amenajări care reflectă nevoile și cerințele zilnice ale chiriașilor și, deseori, să-i mulțumească pe aceștia din punct de vedere al designului. Nici măcar certificatele BREEAM și LEED nu mai pot surprinde pe nimeni.
Totuși, pe măsură ce acestea se învârt în jurul procesului real de proiectare și construcție (și, de asemenea, de funcționare și întreținere) și a impactului acestuia asupra mediului, au lipsit indicii despre impactul clădirilor asupra oamenilor și a bunăstării acestora. De aceea, presupun că certificatul WELL va deveni noua tendință.
Angajații se obișnuiesc cu o gamă largă de beneficii atât la locul de muncă, cât și în afara acestora: de la asistență medicală (suplimentară) la credit, de la ateliere și educație la mese servite. De asemenea, mai mult accent pus pe activități și o cantitate suficientă de servicii mizează pe obținerea unui confort din ce în ce mai mare. Combinați toate aceste schimbări împreună și aveți baza ideală pentru modul în care proprietarii pot începe să-și furnizeze spațiul ca serviciu.
Milenialii va schimba modul în care înțelegem locul de muncă pentru totdeauna
„În New York se desfășoară acum o cursă de înarmări nucleare (pentru a adăuga o noi tehnologii care să atragă chiriașii mileniali)”, spune Ric Clark, șeful real estate de la Brookfield.
Acest lucru nu surprinde dacă luați în calcul că până în 2025, milenialii vor forma peste jumătate din populația lumii și 75% din forța de muncă, potrivit studiului EY.
„În trecut, proprietarii de investiții investeau foarte mult în tehnologii pe care chiriașii nu le văd - de exemplu, în ceea ce privește eficiența energetică", a adăugat Clark Brookfield. „Dar acum, în încercarea de a atrage milenialii, tehnologia și inovația s-au mutat mai mult spre produse orientate către consumatori.
Schimbarea investiției nu doar că are sens, dar ne întrebăm de ce nu a venit mai devreme. Care este cel mai important activ al companiilor? Oamenii. Unde se îndreaptă majoritatea absolută a cheltuielilor de funcționare ale companiilor? Către oameni. Ce vor companiile să păstreze cu înverșunare? Oameni.
Proprietarii trebuie să ajute companiile cărora le închiriază spațiul în acest efort. Pentru că atunci când oamenii vor pleca, companiile vor urma în curând. Cum fac asta?
1. Un loc de muncă tehnologizat
O companie IT, Tieto, folosește o aplicație, cipuri și balize în sediul său din Helsinki. Aceste instrumente vă ajută să organizați călătoria la locul de muncă și ziua de muncă, să căutați un loc de muncă gratuit și să vedeți unde sunt colegii dvs. Acest lucru economisește timp și face rutina mai convenabilă.
2. Experiență în co-working
Instituția americană Biroul de statistici ale muncii estimează că până în 2020, profesioniștii i, contractanții și antreprenorii independenți vor constitui aproximativ 40% din forța de muncă totală. În același timp, cercetările realizate în Asia de către Cushman & Wakefield arată că abonamentele de co-working ale clienților de întreprinderi s-au dublat în ultimele 12 luni, în timp ce ponderea lucrătorilor independenți și a lucrătorilor independenți a scăzut cu aproape 15% în ultimii 3 ani. Ei bine, de fapt, ambele tendințe antagoniste mizează pe co-working. Totuși, nu este vorba doar despre dezvoltarea de spații de co-working. Este și despre momentul în care birourile tradiționale își schimbă mediul în experiențe mai umane.
3. Tot mai multe servicii și facilități integrate direct în birouri
Infrastructura, sub forma unui număr suficient de servicii și unitățide retail, sunt deja standardizate. Noutatea este că aceste servicii și facilități sunt integrate direct la etajele superioare ale clădirilor. Restaurante, baruri, evenimente, sport și wellness, toate pentru a fi utilizate de un singur chiriaș. Sau deschise publicului printr-o aplicație în care proprietarul poate genera venituri suplimentare din fiecare comandă.
4. Viitorul este partajarea
Faptul că birourile și centrele tradiționale se apropie unul de celălalt nu este reprezentat doar de facilități și servicii, ci și de filozofia partajării și cooperării. Chiar și acum clădirile sunt pătrunse de aplicații mobile care mută întâlnirile aleatorii și posibila cooperare la un nivel mai înalt. Cum functioneaza? Un utilizator publică o cerere, să presupunem, proiectarea unui site web, iar aplicația îl potrivește direct cu designerii din aceeași clădire. Carpoolul este un alt exemplu în care tehnologia poate economisi bani și poate favoriza relațiile.
5. Clădiri multifuncționale și deschise
Viitorul loc de muncă arată mai degrabă ca acasă, ca un hotel, spa, club social, sală de sport și sală de conferințe, toate combinate. Viitorul loc de muncă este locul în care oamenii care nu se cunoșteau devin comunități. Viitorul loc de muncă este deschis și viu.
Posibilitatea pierderii chiriașilor nu este singurul motiv pentru care proprietarii ar trebui să schimbe birourile și clădirile. Cu firmele de tehnologie care au început să solicite perioade de închiriere mai scurte, proprietarii ar putea fi obligați să se gândească la venituri în moduri noi. De zeci de ani, veniturile proprietarilor au depins doar de chirie. Integrând servicii și tehnologie, aceștia ar putea îmbunătăți experiența și obține în același timp un nou flux de venituri.
Spaceflow este o aplicație mobilă de community management concepută pentru interacțiunea digitală directă și accesul la beneficii pentru comunitatea clădirii, care îi ajută pe proprietarii de active să crească valoarea activelor, să deblocheze noi surse de venit și să devină bazate pe date. Spaceflow este implementat deja în România în clădirea SkyTower din București, prin Online Real Assets, partenerul Spaceflow în România.