Am stat de vorbă cu Florin Gheorghe, CEO & Co-Fondator THETA Furniture & More, despre afacerea THETA și provocările curente ale pieței, într-un interviu acordat în exclusivitate platformei Birouinfo.ro.
Florin Gheorghe este Co-Fondator și CEO THETA Furniture & More, cu experiență consacrată în managementul executiv și peste 20 de ani de experiență în creșterea vânzărilor în diferite industrii precum: bunuri de larg consum, pardoseli și din 2008 - în mobilier și altele. În calitate de CEO THETA, Florin este responsabil pentru gestionarea tuturor aspectelor afacerii. Abilitățile sale în identificarea celor mai potrivite modalități de abordare a publicului țintă al companiei se bazează, de asemenea, pe pregătirea sa educațională. Florin este licențiat în Management & Marketing, absolvent al Universității Româno-Americană din București.
Ce înseamnă THETA - care sunt valorile cu care v-ați impus pe piață?
THETA Furniture & More înseamnă mai mult de 12 ani de experiență în producția de mobilier custom made în fabrica proprie de producție, din care ultimii 6 ani în industria de amenajare interioară & design în calitate de integrator de soluții complete de fit-out.
Încă de la început pasiunea și viziunea de a face lucrurile „altfel” a setat traiectoria creșterii și dezvoltării business-ului în etapa în care ne aflăm în prezent, și anume în poziția de antreprenor general de interior, cu capacitatea de a oferi soluții integrate în amenajarea de spații variate, din fază de concept până la implementare & predare. Preocuparea noastră constantă a fost dintotdeauna să investim în capacitatea și tehnologiile de producție, în parteneriate cu furnizori valoroși de materiale și mobilier standard, astfel încât să putem livra clienților proiecte unice, de calitate și sustenabile, care să exprime identitatea lor.
Valorile companiei sunt în interdependență cu cele personale ale managementului, ale întregii echipe, de fapt. Respectul de sine, integritatea, curajul și perseverența se reflectă în atitudinea și poziționarea față de nevoile fiecărui client. Timpul alocat pentru a identifica și îndeplini solicitările și nevoile acestuia, creearea unei relații și cunoașterea acestuia, comunicarea eficientă, identificarea de soluții, încadrarea în timp sunt integrate deja în stilul nostru de viață & de business.
Care credeți că sunt atributele care vă diferențiază față de competitori?
Conceptul de vânzare cu valoare adăugată este unul popular înultimii ani. Adevărata provocare intervine atunci când, în piața de astăzi, unde atât de multe produse și servicii sunt privite ca o marfă, capacitatea de a adăuga valoare produsului sau serviciului oferit trebuie să fie o necesitate absolută.
THETA Furniture & More este la momentul actual singurul integrator de soluții de fit-out care deține fabrica proprie de producție, în proximitatea Bucureștiului. În calitate de antreprenor general de interior complet, managerii de proiect Theta pot gestiona proiectul de la fazele inițiale de proiectare până la predare și finalizare. Echipele noastre de construcție și execuție vor coordona toate elementele proiectului pentru a ne asigura că proiectul este livrat la timp, în limita bugetului și în conformitate cu proiectul aprobat.
Sunt mai multe modalități prin care THETA se diferențiază de competiție, moduri prin care noi considerăm ca aducem un plus de valoare. Principalul beneficiu pentru un client de a lucra cu THETA este că avem responsabilitatea pentru întregul proces de amenajare a spațiului și implicit se reflectă și în reducerea cheltuielilor/ timpul proiectului cu 15-20% versus alternativa în care clientul ar colabora cu mai mulți furnizori de servicii simultan.
Având avantajul de producție “in house” ne-am propus să livrăm concepte în colaborare cu clientul nostru, mai exact să co-creăm împreună cu el produsul final, adevăratul ambasador de brand fiind de fapt clientul.
Materialele moderne, accesoriile inovative, tehnologiile de ultimă generație (mobilier custom made, mobilier standard, tavane inteligente, pardoseli moderne, corpuri de iluminat, partiții de sticlă și altele) ne-au oferit avantaje competitive solide pentru îndeplinirea cerințelor clienților.
Cum ați descrie în cifre relevante experiența companiei dvs. pe piața din Romania, de la lansare până în prezent?
În cei 12 ani + de experiență de până acum am consolidat un portofoliu de proiecte din industrii variate, și însumează în prezent peste 300.000 mp de spații interioare livrate la timp: 890 spații de birouri, 505 spații comerciale, 115 spații HoReCa. Proiectele livrate au avut dimensiuni pornind de la 200 mp până la 20.000 mp.
Cea mai mare parte a mobilierului pe care îl livrăm este custom-made, realizat în fabrica proprie de producție. Fabrica de producție este astăzi la o capacitate de 5000 mp, startul fiind de 700 mp, iar în viitorul apropiat o vom extinde. Astfel putem afirma ca jumătate din puterea de vânzarea o acoperă producția de mobilă custom-made.
Încă din primii ani de business ne-am adresat și pieței internaționale si am livrat proiecte în tări din EMEA și nu numai, cum ar fi Belgia, Franța,Olanda, Germania și Ungaria. Mare parte din aceste proiecte constau în export de mobilier custom made, însă și amenajări de spații precum: săli de sport, cămine de bătrâni și centre medicale de aprox 3000 mp fiecare.
Care sunt aspectele pe care ar trebui să le știe o companie care apelează la serviciile unei firme de amenajări și design interior?
Intenția de a crea & implementa spații trebuie articulată pentru a aduce utilizatorului o experiență autentică, în siguranță și în același timp, atractivă. Dacă mobilierul personalizat nu este ceva la care v-ați gândit înainte, vă putem enumera câteva motive pentru care optarea pentru mobilier personalizat vă poate aduce o mulțime de beneficii minunate.
Flexibilitate & Adaptabilitate
Când alegeți un mobillier custom-made, veți obține un produs final care nu arată doar bine, dar este și adaptat nevoilor dvs. exacte din mai multe considerente: preferințe, buget, durabilitate în timp.
Mobilierul personalizat permite exprimarea identității
Fiecare articol pe care îl creăm împreună va adăuga în spațiu un element în stilul propriu, unic. Este, de fapt, modalitatea perfectă de a vă prezenta propria personalitate, interesele și alegerile de design.
Cost effective
Știm că procesul de a găsi conceptul potrivit pentru biroul tău poate fi o sarcină copleșitoare. Rolul nostru este de a facilita întreg procesul, de la prima idee de concept și până la aducerea la viață a conceptului în spațiu, toate sub umbrela, responsabilitatea și execuția THETA.
Care sunt tendințele actuale în amenajare pe piața de birouri din Romania?
Bunăstarea la locul de muncă este deja un “must”,nu mai este privită de ceva ani doar ca un „nice to have”. În contextul pandemic actual, piaţa locală a birourilor din Bucureşti şi din marile oraşe regionale este în continuă reconfigurare. Conform cercătărilor făcute public în ceea ce privește mediul construit și tendințele de proiectare a birourilor, întelegem cum oferirea unui mediu sigur și potrivit se răsfrange asupra bunăstării angajaților, stării de sănătate fizică & mentală, productivității și retenției acestora în cadrul companiei. Pe măsură ce specialiștii în design interior pentru spații de birouri se aliniază cu acești indicatori, considerăm că primele 5 tendințe de office design pot fi cele enumerate mai jos:
1. Office Design sustenabil
2. Variante de lucru flexibile
3. Designul centrat pe persoană & starea de bine a acestuia
4. “Smart offices”, cu focus pe tehnologia digitală
5. Conectivitate și comunitate.
Dar cerințele clienților dvs?
Zona de birouri este cea care a suferit și suferă în continuare scăderi în ceea ce priveste solicitările de amenajare a spațiilor, întrucât marile companii și-au mutat activitatea acasă. În ultimul an cerințele clienților s-au schimbat, mai bine spus s-au adaptat provocărilor actuale, cu grijă și atenție sporite pentru starea de bine a angajaților și a încadrării în cerințele de distanțare socială impuse de autorități. La începutul pandemiei, proiectele care se finalizaseră recent și cele pe cale de finalizare, au suferit modificări de recompartimentare ale birourilor din zone open space cu birouri alăturate, la zone de maxim 4 locuri distanțate la 2m unele de celelalte, introducerea de birouri modulare care oferă flexibilitate maximă, precum și modificarea instalațiilor de ventilație și instalarea unor filtre de aer performante. Proiectele noi au deja integrate aceste caracteristici în cerințele devenite standard deja, adaptate în funcție de cultura organizațională a fiecărei companii în parte.
Cum intervine tehnologia în amenajarea modernă de spații de birouri?
Mai bine de 1 an de zile de lucru la distanță sau mixed (acasă și la birou, în ture) ne-a obligat să ne îmbunătățim deprinderile digitale, mediul virtual fiind cele mai des utilizat. Pe măsură ce tot mai multe spații de birouri se redeschid, angajații se așteaptă să găsească un mediu în care să se simtă în primul rând în siguranță. Digitalizarea soluțiilor actuale este metoda cea mai eficientă, un spațiu de lucru inteligent care să folosească senzori digitali pentru a monitoriza și a răspunde nevoilor precum accesul în spații, reglarea aerului, a nivelului de lumină naturală și multe altele.O altă metodă smart reprezintă aplicațiile mobile prin care se pot controla diverse acțiuni precum rezervarea locului la birou, acestea ajută la menținerea unui flux lin de personal, asigurându-se că o singură persoană atinge un anumit birou în fiecare zi. De asemenea, tehnologiile avansate cu senzori fără atingere vor permite angajaților să se deplaseze cu ușurință în jurul locului de muncă.
Si un exercițiu de imaginatie, sau poate nu tocmai... Cum arată Biroul Viitorului designed by THETA?
Biroul Viitorului designed by THETA are particularități pe care noi deja le-am pus în practică în proiectele livrate până acum, precum: pereți fonoasborbanți, soluții acustice, soluții de iluminat și altele. Cuvântul cheie este flexibilitatea, iar aspectul care trebuie rezolvat este la nivel uman.Un concept cu care noi rezonăm este „biroul contactless” –ceea ce experții în domeniu prezic că va putea fi implementatî n special de către organizațiile mari. Sălile de conferințe ar putea fi dotate cu tehnologii activate de voce pentru a controla iluminatul, echipamentele audio și vizuale. Accesul în spații sau spălarea pe mâini ar necesita un simplu gest, iar în zonele de servire acțiunile s-ar putea desfășura automat.
Din punctul nostru de vedere indicatorii importanți în definirea biroului viitorului ar fi:
Spații variate pentru a maximiza productivitatea
Furnizarea unei varietăți de spații va contribui la stimularea unei atmosfere pozitive și prietenoase, îmbunătățind în același timp concentrarea, colaborarea și creativitatea. Trendul deja bine - știut pentru birouri de “community hubs” va susține colaborarea și va genera zone de informal meetings, cabine de lucru independente, care oferă confortul unei stații de lucru private, în loc de rânduri de birouri, spații pentru pauze, cu alte cuvinte un centru de birouri mai rezilient și mai flexibil. Între timp, costul implementării acestora este redus cu o fracțiune din timpul și bugetul estimate pentru reconstrucția unui întreg spațiu de birouri. De asemenea, spațiile în aer liber din clădiri pentru utilizare de către angajați, cu siguranță vor fi o variantă îndrăgită de aceștia.
Zgomot și acustică
Zgomotul nedorit poate afecta negativ productivitatea și fluctuația personalului, iar un design acustic bun utilizează o combinație de strategii pentru a absorbi, bloca și masca sunetul. Acest lucru se poate realiza pornind de la pereți despărțitori și de sticlă până la soluții mai creative, folosind panouri acustice.
Iluminat
Iluminatul înseamnă mai mult decât vizibilitate. Un design bun al luminii va favoriza iluminarea naturală. Sisteme de iluminat cu economie de energie, compartimentări din sticlă care permit fluxul de lumină naturală, creând în același timp o caracteristică atractivă, dispunerea stațiilor de lucru cât mai aproape de sursa de lumină naturală, se numără printre soluțiile pe care noi le propunem. Pentru spațiile care nu sunt aproape de sursele de lumină naturală, se pot folosi alternative de lumină artificială care țin cont de parametrii de confort și temperatura de culoare.