"Eu continuu să cred că, dacă ne ducem pe dedesubt, cu tuneluri, este mai ieftin decât să expropriez case sau terenuri", a spus Oprescu.
Potrivit edilului şef al Capitalei, în varianta actuală a proiectului se are în vedere construirea a două tuneluri, respectiv unul pe sub parcul Herăstrău, iar cel de-al doilea, în zona liniilor ferate de la Chitila.
"Un tunel e pe sub parcul Herăstrău, pentru că e monument şi nu ai cum să-l ocoleşti altfel, şi cred că a doua zonă care va fi cu tunel va fi zona între liniile CFR de la Chitila", a afirmat Sorin Oprescu.
În ceea ce priveşte costurile pentru construirea autostrăzii din nordul Capitalei, primarul general a arătat că sumele estimate sunt de aproximativ 750 de milioane de dolari, incluzând amenajările de o parte şi de alta a autostrăzii, suma fiind obţinută prin parteneriat public-privat.
Edilul şef a mai spus că a discutat cu potenţiali investitori chinezi, având în vedere că parteneriatul public-privat este singura soluţie de construire a acestui obiectiv.
Planul Urbanistic Zonal pentru închiderea inelului median de circulaţie în zona de nord - Autostrada urbană, pe tronsonul cuprins între Lacul Morii şi şoseaua Colentina - proiect cunoscut ca autostrada suspendată -, a fost aprobat, în 29 noiembrie, de Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB).
Potrivit proiectului de hotărâre aprobat de consilierii generali, zona analizată şi reglementată prin PUZ este constituită din şapte teritorii de referinţă, situate în partea de nord a Capitalei, şi cuprinde arii situate pe teritoriul administrativ al sectoarelor 1, 2 şi 6.
Cele şapte teritorii de referinţă sunt cuprinse între şoseaua Colentina şi strada Gherghiţei, strada Gherghiţei şi şoseaua Petricani, şoseaua Petricani şi şoseaua Pipera, şoseaua Pipera şi şoseaua Nordului, şoseaua Nordului şi bd. Poligrafiei, bd. Poligrafiei şi bd. Bucureştii Noi şi bd. Bucureştii Noi şi şoseaua Virtuţii.
Proiectul autostrăzii suspendate, denumit "închiderea inelului median de circulaţie la zona de nord", urmăreşte fluidizarea traficului pe marile artere ale Capitalei.
Potrivit studiului de fezabilitate, lungimea noii căi rutiere va fi de 13,15 kilometri, urmând să fie construite inclusiv poduri şi pasaje subterane şi supraterane.
Proiectul autostrăzii suspendate a fost anunţat de Sorin Oprescu încă din campania electorală din 2008. În 2012, după câştigarea unui nou mandat de primar general, Oprescu anunţa că acest proiect va fi primul pe care îl va trece prin CGMB.
În 31 august 2012, primarul general Sorin Oprescu a declarat, după şedinţa CGMB în care au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici aferenţi studiului de fezabilitate pentru autostrada suspendată, că speră ca, până la sfârşitul mandatului său, să se poată plimba pe aceasta, altfel spus lucrările să fie gata până în 2016. (sursa: jurnalul.ro)