Terenuri, spaţii comerciale, birouri sau centre logistice cu o valoare de piaţă de circa 750 de milioane de euro şi-au schimbat proprietarul în primele opt luni ale acestui an în urma semnării unui număr de 30 de tranzacţii, dar piaţa imobiliară locală continuă să lipsească de pe radarul investitorilor strategici sau, în cel mai bun caz, pâlpâie slab într-un colţ de monitor.
Banii au început să mai circule, în condiţiile în care dobânzile bancare au scăzut la minime record, dar curaj să plaseze zeci de milioane de euro în active imobiliare din România au deocamdată doar investitori cu state vechi în piaţa locală, precum grecul Ioannis Papalekas sau sud-africanul Martin Slabbert, precum şi retaileri ca Auchan, Kaufland sau Dedeman, a căror strategie este de a deţine în proprietate spaţiile magazinelor pe care le operează.
După ce în perioada 2009 – 2013 nivelul tranzacţiilor imobiliare anuale s-a ridicat la circa 400 mil. euro, în prima parte a acestui an se poate vorbi de o revigorare a sectorului.
Cea mai mare tranzacţie din acest an pe piaţa imobiliară a fost până în prezent achiziţia de către grupul francez Auchan a unui număr de 12 centre comerciale formate din hipermarketuri şi galeriile de magazine aferente, o afacere de circa 280 de milioane de euro ale cărei detalii părţile implicate deocamdată nu le-au făcut publice. Cele 12 proiecte găzduiesc tot atâtea magazine Auchan amenajate în spaţiile unor foste hipermarketuri real cumpărate de grupul francez.
Familia Mulliez, care controlează grupul Auchan, îşi consolidează prin această achiziţie prezenţa în România, însă tranzacţia este mai mult determinată de dorinţa de a scăpa de plata chiriilor decât de o creştere în atractivitate a imobiliarelor româneşti în ochii grupurilor străine. (sursa: zf.ro)