Compania are în prezent un spațiu de depozit de 21.000 mp pe autostrada A1 și deține în aceeași zonă alte 18,5 ha de teren, precum și alte 6,5 ha în Turda, județul Cluj, unde este planificată viitoarea expansiune.
Dragos Geletu, managing director și partener al filialei din România spune că anul acesta compania a început lucrările la 10.000 mp de depozite și intenționează dezvoltarea a încă 10.000 mp anul viitor, în total o investiție de aproximativ 10 mil. de euro.
Geletu estimează o creștere de 10-15% a cifrei de afaceri anul viitor, de la cifra de 21 mil. de euro, bazându-se pe creșterea cererii de la mari companii, printre care și multinaționale, care au decis să își externalizeze operațiile de transport și logistică pentru a-și reduce costurile.
“Teoretic, cele mai multe companii din sectorul logistic au înregistrat creșteri deoarece există potențial,” a afirmat Geletu. “Faptul că avem produse pe rafturi la prețuri mai mari decât în Europa de Vest nu înseamnă altceva decât ineficiență în logistică.” Compania intenționează și creșterea parcului de camioane, cu dublarea flotei până la 100 de unități până la mijlocul anului viitor, ceea ce va presupune alte 2 mil. euro investiții.
Șoferii români ai KLG Europe călătoresc în diverse orașe europene, precum Germania, Italia și Franța. De la înființarea sucursalei locale la sfârșitul lui 2006, companii a făcut investiții locale de aproximativ 25 mil. euro, cu o creștere constantă a personalului, până la 400 de persoane în prezent.
În prezent compania lucrează pentru companii care operrează lanțuri complexe de distribuție, precum producătorii de electronice Panasonic și LG, operatorul de telefonie Orange și Domo, retailer-ul român de electronince și electrocasnice.
Geletu recunoaște că poziția geostrategică excelentă a României poate atrage companii străine active în sectorul transportului și logisticii, făcând din portul constanta calea de acces răsăriteană înna, gigantul producător mondial. El argumentează ca măsurile inteligente de taxare precum cea a amânării plății TVA la importuri până în momentul când se efectuează vânzarea, pot fi primii pași către acest scop.
Acest lucru înseamnă că mari companii străine ar putea dezvolta aici centre de distribuție. De exemplu, orice produs din China poate veni aici și alimenta alte țări. De ce să meargă până la Rotterdam și să se întoarcă 2.000 de km către Europa de sud-Est?” spune Geletu. El a sugerat că bunurile din China ar putea fi distribuite în regiune prin Viena.
El a adăugat de asemenea că Bulgaria a adoptat o poziție mult mai pragmatică și a adoptat deja amânarea plății TVA-ului la produsele importate. Autoritățile din România intenționează să pună în aplicare această măsură din 2017.
“O astfel de măsură are un impact limitat asupra bugetului pe termen scurt, dar creează locuri de muncă și atrage noi companii,” a comentat directorul. (sursa: business-review.eu)