Potrivit datelor din ultima ediție a 'Cartei Albe a IMM-urilor — ediția 2015', factorii de decizie din întreprinderile mici și mijlocii nu împărtășesc estimările specialiștilor, care au prognozat că anul 2015 va fi unul de creștere economică pentru România.

 

'Firmele mici înregistrează cel mai ridicat procent al decidenților care estimează că situația economică va stagna (68,05%). În schimb, procentajele întreprinzătorilor care consideră că anul 2015 va fi mai bun cresc o dată cu amplificarea mărimii organizațiilor, iar ponderile persoanelor care preconizează un trend descendent evoluează invers proporțional cu dimensiunea companiilor. Pe ansamblu, însă, factorii de decizie din întreprinderile mici și mijlocii nu împărtășesc estimările specialiștilor, care au prognozat că anul 2015 va fi unul de creștere economică pentru România', se arată în documentul citat.

 

În funcție de regiunile de dezvoltare, companiile din regiunea Sud Vest înregistrează procentajul cel mai ridicat al decidenților care anticipează un trend ascendent (38,00%), precum și cele mai mici ponderi ale persoanelor care estimează că situația economică va rămâne neschimbată (36,00%).

 

'Entitățile din zona Nord Vest consemnează cea mai mare proporție de întreprinzători care indică o involuție pe parcursul acestui an (34,75%). Respondenții din Sud Est consideră mai des că economia va stagna (68,18%) și estimează în frecvență mai redusă că evoluția va fi pozitivă (10,00%). În ceea ce privește ramurile de activitate, IMM-urile din transporturi dețin ponderi mai ridicate ale respondenților care consideră că 2015 va fi mai bun (18,18%), precum și un procent mai redus al decidenților care previzionează o evoluție nefastă (22,73%). Companiile care activează în sectorul industrial au înregistrat un procentaj mai crescut de persoane care anticipează menținerea la același nivel economic (59,77%). Întreprinzătorii din construcții estimează în frecvență superioară că situația economică se va înrăutăți (33,33%)', se mai spune în Carta Albă.

 

'Carta Albă a IMM-urilor din România — ediția 2015' a fost lansată de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) și reprezintă, conform realizatorilor, cea mai cuprinzătoare și aprofundată analiză a situației IMM-urilor din România, a fenomenului antreprenorial, dar și a performanțelor și problematicii IMM-urilor. (sursa: AGERPRES)