Potrivit reprezentanților RE/MAX România, piața de consultanță imobiliară s-a schimbat considerabil în ultimii ani. La nivelul lui 2014, domeniul era caracterizat de instabilitate, dar și de un potențial mare de creștere, atât ca prețuri, cât și în ceea ce ține de serviciile de consultanță. Influențată de așteptările din ce în ce mai mari ale clienților, cât și de tendințele externe care și-au dovedit succesul, în ultimii ani industria a făcut mari progrese raportat la gradul de profesionalizare și încredere acordată de publicul țintă. Așadar, în anul 2019, industria se concentrează pe o nouă etapă a serviciilor de consultanță, care vizează modelul și nivelul piețelor europene.  


“Piața de consultanță imobiliară a cunoscut o evoluție accelerată în ultimii ani, semn că apetitul dezvoltat al românilor pentru tranzacții imobiliare necesită recomandări specializate, respectiv o îndrumare profesională constantă, axată pe nevoile și preferințele clientului. Pe de altă parte, la o scurtă analiză comparativă cu piețele dezvoltate, observăm că există încă pe plan local un mare potențial de creștere al domeniului, care necesită eforturi comune ale jucătorilor pentru a ajunge la apogeu. Investițiile constante în educare și necesitatea profesionalizării agenților la standardele occidentale vor aduce cu sine o schimbare de percepție a publicului român în legătură cu industria în care activăm, oferindu-i clientului încrederea de care are nevoie în serviciile calitative ale consultantului imobiliar”  a completat Răzvan Cuc, Președintele RE/MAX România.

Conform unei analize realizate de RE/MAX România, în prezent, pe piața autohtonă, activează circa 8.000 de agenți, respectiv 1 agent/2.500 de locuitori, o proporție destul de mică raportată la necesitățile pieței. Comparativ, în statele europene cu o industrie dezvoltată, raportul este de patru ori mai mare, iar în statele Americii de Nord, ce reprezintă etalonul în domeniu, acest raport este de 1 agent/ 300 de locuitori.

Potrivit reprezentantului RE/MAX, pentru atingerea acestui prag este nevoie de reglementarea unor norme profesionale ale industriei, un model de lucru axat pe reprezentare exclusivă, precum și crearea unor rețele și asociații puternice. Acest context reprezintă, deopotrivă, o oportunitate și o responsabilitate pentru brandurile puternice care activează în domeniu, ce trebuie să mizeze în primul rând pe un sistem integrat, prin dezvoltarea și susținerea constantă a unor rețele de birouri, cât și pe implicarea activă în educarea breslei și a publicului.  (sursa: RE/MAX)