“Investiţiile străine directe, după ce au avut în 2011 cel mai scăzut nivel din ultimii 15 ani, au continuat să crească şi pe primele luni ale anului 2014, sunt în creştere faţă de 2013. Asta înseamnă interes şi încredere la nivelul investitorilor Victor-Ponta-244străini. Cel mai important lucru este că nu sunt investiţii financiare, adică investiţii volatile, ci investiţii în economia reală, în industrie, în producţie, în servicii. Acest lucru ne permite să avem această creştere sustenabilă şi stabilă”, a susţinut premierul.

 

Legat de fondurile europene, Ponta a spus că îşi doreşte ca cifrele să vorbească singure, transmite AGERPRES.

 

“Am ajuns de la 6,3% în 2011 la 36% în acest moment, pe primul trimestru al anului 2014, în condiţiile în care avem în continuare pe toate programele operaţionale deblocate în anii trecuţi lucrări în execuţie şi lucrări de decontat. Strict în cifre, de la 1,4 miliarde de euro absorbite în perioada 2009-2012 la 5,4 miliarde de euro în perioada mai 2012 – iunie 2014”, a afirmat premierul.

 

 

Ponta a adăugat că în ceea ce priveşte zona de infrastructură, deşi cea mai mare problemă s-a înregistrat la Programul Operaţional Sectorial Transporturi, guvernele conduse de el au reuşit darea în folosinţă a unui număr superior de kilometri de autostradă. “În acest moment toate investiţiile începute din POS Transporturi pe zona autostrăzi, deci pe infrastructură rutieră, se află în derulare. Evident că am adoptat şi măsuri mai puţin populare, dar necesare. Puteam să facem ca în perioada 1997-2000, să mărim acciza cu 14 cenţi la litru şi să facem zero kilometri. Ne-am asumat o măsură de creştere cu 7 cenţi la litru, care sprijină cofinanţarea lucrărilor din infrastructură şi, în plus, pentru transportatorii rutieri licenţiaţi o parte importantă din această acciză se întoarce pentru cei care pot să prezinte facturi şi care în acest fel fiscalizează întreaga activitate”, a mai spus premierul. (sursa: ziarulfaclia.ro)