În lumina cadrului legislativ existent, rămâne în sarcina fiecărei companii să își stabilească propriul set de măsuri și să le implementeze riguros, pentru a evita consecințe și riscuri nedorite, pe baza unui plan adaptat specificului propriu, astfel încât să atingă standardul de fit-for-purpose, în funcție de caracteristicile spațiului și a naturii activității desfășurate în locație.
Având în vedere diversitatea aspectelor întâlnite în acest demers, de la cele epidemiologice, de sănătate și securitate în muncă, până la aspecte legate de autorizare, avizare și răspundere a managementului, Reff și Asociații | Deloitte Legal România, alături de compania parteneră în acest proiect, Biroul de Arhitectură și Consultanță de Design Waltmann A.B., lansează o soluție integrată de evaluare a clădirilor de birouri și a centrelor comerciale și de pregătire a unui program coerent de măsuri și acțiuni, verificat din perspectivă tehnică, medicală și juridică, cu scopul de a permite revenirea angajaților și clienților în deplină siguranță.
„Pe măsură ce economia se redeschide, competiția se întețește în încercarea de a recupera din pierderile cauzate de restricțiile impuse în contextul pandemiei. Organizațiile trebuie să se reactiveze, să regândească modul în care se uită la resursa umană, primordială oricărui business, recâștigând încrederea angajaților și a clienților, prin asigurarea unui mediu în care să se simtă în siguranță și productivi, fără a face compromisuri în ceea ce privește sănătatea acestora sau respectarea cerințelor impuse de reglementările în vigoare. De aici și ideea proiectului și asocierii cu Waltmann A.B., dar și cu medici de reputație internațională și experți din alte domenii, pentru a putea oferi clienților un concept de tip one-stop shop (sau 360), unde pot obține o soluție integrată care să le ofere siguranța faptului că au luat cele mai bune decizii și au implementat cele mai eficiente măsuri în demersul reluării activității”, a declarat Irina Dimitriu, Partener Reff & Asociații | Deloitte Legal România.
Soluția este furnizată de o echipă multidisciplinară, formată din medici, avocați, arhitecți, consultanți, ingineri, experți în securitate la incendiu, precum și specialiști în siguranță în exploatarea și în administrarea spațiilor.
„În acest moment, în toate companiile există dorința de a implementa cu rapiditate cât mai multe măsuri care, pe de o parte, să redea angajaților încrederea că se pot întoarce în siguranță la birou, iar, pe de altă parte, să ofere confort companiilor că nu au existat sincope, lipsuri sau decizii nefericite în pregătirea planului de reluare a activității. Dar, în absența unor norme și cerințe legale exhaustive, fiecare companie ia măsurile considerate ca fiind adecvate, fără ca acestea să fie fundamentate pe opinia unor specialiști din ariile profesionale relevante, cu privire la necesitatea, eficacitatea, legalitatea sau riscurile implicate de măsurile respective. Aici intervenim noi, oferindu-le acces la o echipă de aproximativ 15 specialiști, din toate domeniile relevante, care să îi ghideze în acest proces. Practic, soluția pe care
noi o oferim are două valențe majore - în primul rând, recâștigarea încrederii angajaților și a clienților și, în al doilea rând, confortul managementului acestor companii că măsurile aplicate sunt eficiente, necesare, suficiente și nu intră în conflict cu normele și prevederile legale pre-existente pandemiei de COVID-19, antrenând eventuale răspunderi civile sau penale”, a declarat Alexandru Stănescu-Baccela, Partener & Head of Design Waltmann.
Soluția propusă se derulează în două etape. Prima constă în documentarea și evaluarea fizică, la fața locului, a spațiilor din clădirile de birouri sau centre comerciale, cu privire la fiecare tip de riscuri și stabilirea gradului de expunere la acestea. Situația existentă a spațiilor este trecută prin filtrul analizei echipei multidisciplinare, astfel încât, la final, clientul poate alege, dintre măsurile propuse, pe cele mai potrivite pentru a atenua riscurile evidențiate. În etapa a doua, după implementarea măsurilor stabilite, se realizează o nouă evaluare și se stabilește clasificarea finală, în baza căreia clientul poate demonstra conformitatea cu măsurile și criteriile necesare revenirii în comunitatea de lucru, fie la birou sau în centre comerciale. (sursa: Reff și Asociații)