Domeniul de activitate principal al companiei dvs. este activitatea publicitară. Cum ați luat decizia de a investi în piața imobiliară din București și de ce ați ales acest segment de piață (office). Care este contextul acestei decizii?
Decizia de construire a imobilului s-a luat in 2007 in contextul cresterii companiei de la an la an cu 30 % si a dorintei de a avea o cladire reprezentativa pentru tipul de activitate in domeniul advertisingului.
Avand un teren într-o zona reprezentativa a Bucurestiului si în plină dezvoltare, First Advertising a dorit sa contruiasca o cladire de birouri competitiva, moderna, care sa cuprinda facilitati de clasa A.
Compania First Advertising a dezvoltat cladirea de birouri si a avut ca si criterii: standarde de calitate ridicate, optimizarea spatiilor si obtinerea unei cladiri verzi- eco-friendly, criterii pe care le mentinem in activitatea de zi cu zi. Proximitatea fata de mijloacele de transport in comun, dar si de zona de trafic, magazine, spatii de alimentatie, restaurante, cafenele, sunt doar cateva din elementele de atractie pentru cladirea de birouri, esentiale pentru mediul de business.
Care au fost criteriile de alegere a locației? Care sunt ingredientele de succes ale cladirii dvs. de birouri?
Zona Piata-Alba Iulia- Piata Muncii este recunoscuta pentru expansiune, reputația acestei zone a fost, cel puțin într-o anumită măsură, un indicator al gradului de siguranță economica si al optiunii pentru aceasta zona. Intr-un oras precum Bucurestiul, este foarte important ca locul de munca sa fie aproape de puncte zilnice de interes, dar și de altele, precum magazine, restaurante, puncte de alimentatie publica, mall, farmacie, insa si cu acces facil la mijloacele de transport in comun (metrou, tramvai, RATB), iar aceasta zona le-a cuprins pe toate intr-o mare masura.
Cladirea este dispusa pe patru niveluri, are toate carcateristicile tehnice ale unei cladiri de clasa A si este proiectata dupa standardele occidentale (calitatea integrala a cladirii:finisaje, aspect, personalitate, locuri de parcare suficiente). Dar cel mai mare avantaj al cladirii este faptul ca vorbim de o cladire cu adevarat sustenabila , cu costuri de intretinere reduse.
Cărui tip de potențiali chiriași vă adresați? Care este, în opinia dvs., profilul chiriașului ideal?
Companii de IT, companii cu experienta si dezvoltare liniara, cu un istoric financiar si de inchiriere de minim 5 ani.
Chiriasul ideal este cel care ridica potentialul si interesul fata de imobil.
Care sunt actualii chiriași ai companiei și ce obiecte de activitate au aceștia?
Ne bucuram sa avem in cladire chiriasi cu echipe tinere, creative, in plina ascensiune.
Companii de IT si Digital Media ocupa 2 etaje, iar Kleemann- Lift un alt etaj.
Clădirea dvs. de birouri, de clasa A, este un “Boutique Office”. Care sunt principalele facilități oferite de clădire, ce anume o face o destinație atractivă pentru sediul unei companii?
Intr-adevar, cladirea noastra de birouri s-a remarcat in aceasta zona ca fiind un "boutique office", a devenit un punct de reper, intrucat beneficiaza de un design avangardist, modern care confera o personalitate aparte cladirii. Designul interior are o linie unitara, spatiile au fost recent modernizate, adoptandu-se un stil fresh, menit sa se plieze pe tipul de activitate desfasurat de catre chiriasi.
Cateva din caracteristicile de clasa A ale imobilului nostru includ pozitionarea stradala, cu statii de metrou, autobuz, tramvai si troleibuz intre 1 si 8 minute distanta, sistem de ventilatie York cu 4 cai, cu aport de aer proaspat minim 30% si recuperare de caldura, certificata dpdv confort termic in clasa A++, subsol impermeabilizat cu solutie Radmix (asigura lipsa umezelii in subsol), tamplaria metalica exterioara Schuko cu geam low-E, in garantie pana in 2020, control acces cu cartele si coduri de alarma, control independent de consum pe fiecare etaj pentru curent si apa calda/rece, paza, supraveghere video si monitorizare cu interventie rapida, birouri cu podea flotanta, echipare retele de internet si retea pe CAT6, cu pre-echipare pentru solutii de telefonie si internet, toaletele si oficiul cu minim 2 randuri de usi pana la spatiul public (receptie), pompa de recirculare pentru apa calda, camera tehnica independenta de 5 mp pentru fiecare etaj, balcon deschis de 6 mp pentru fiecare etaj de birouri, care confera un plus de confort angajatilor.
Care sunt tipurile de spații disponibile în prezent? Care este suprafața minimă de închiriat?
In acest moment mai sunt disponibile doua spatii, de la etajul 1 si parter. Suprafata minima de inchiriat este 260 mp.
Din experiența dvs. de până acum, care credeți că sunt tendințele în piața de birouri? Solicitările de închiriere primite pretind mai degrabă o anumită configurație a spațiului, tip open space, de exemplu?
In ceea ce priveste tendintele in piata de cladiri office consideram ca se indreapta spre zona de spatii confortabile, reprezentative, fara a urmari cel mai mic pret. In cazul nostru, companiile pe care le avem in cladire au urmarit, in primul rand, calitatea spatiului si confortul angajatilor si s-au orientat spre o configuratie deschisa, de tipul open-space, cu facilitati premium atat pentru angajati, cat si pentru intalnirile de business.
Cum credeți că va evolua piața de birouri în București?
Credem ca se va echilibra din punct de vedere al aglomerarii de birouri si in alte zone fata de zona de nord.
Plănuiți și alte investiții în proiecte imobiliare, pe termen scurt sau lung?
Mai analizam si alte proiecte fara a lua inca o decizie in acest sens.