Potrivit statisticii, în România 9% dintre companiile mici și medii (SMEs — Small and Medium-sized Enterprises) nu au deloc acces la Internet, în comparație cu media de la nivelul UE 15, de 2%, ceea ce reprezintă un punct slab în ecosistemul digital.
De asemenea, 29% din totalul firmelor de mărime mică și medie utilizează internet de mare viteză, peste nivelul NMS13, care se situează la 23%. În același timp, 28% dintre SMEs utilizează internet la viteze reduse, mai mici de 10 Mbps, comparativ cu media de 40% consemnată în rândul celor 13 state nou venite în Uniunea Europeană.
Pe de altă parte, raportul DELab arată că România este statul în care prețul mediu lunar al unui abonament la internet este de sub 19 euro, cel mai mic față de media din UE15, de 37 de euro.
Aceeași cercetare relevă faptul că 43% dintre români nu au deloc competențe digitale, mult peste media de 25% în țările NMS13 și 14% în EU15, în timp ce 8% din populație crede că au cunoștințe digitale destul de solide pentru a face față într-un mediu de lucru competitiv.
La nivelul competențelor digitale, România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană și numai 16% dintre români au cunoștințe digitale de bază, în comparație cu media de 30% a EU15 și 26% în țările NMS13.
Statistica arată, totodată, că, în rândul celor 28 de state membre al Uniunii Europene, România se clasează pe locul 2 la viteza de Internet și pe locul 3 în ceea ce privește utilizarea rețelelor de socializare.
În plus, România ocupă poziția 23 în privința conectivității, respectiv pe locul 27 la capital uman, la utilizarea internetului și la servicii publice digitale.
Conform datelor citate, din categoria NMS13 fac parte: Bulgaria, Croația, Cipru, Republica Cehă, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, România, Slovacia și Slovenia.
Totodată, țările incluse în categoria UE15 sunt: Austria, Belgia, Danemarca, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Luxemburg, Olanda, Portugalia, Spania, Suedia și Regatul Unit al Marii Britanii. (sursa: AGERPRES)