47% dintre comerciantii analizati in raportul “How Active are Retailers Globally” al companiei de consultanta imobiliara CBRE au mentionat ca principale temeri in activitatea lor in 2015 urmatoarele: perspectivele economice instabile si cresterea costurilor, in special ca urmare a cresterii chiriilor si a numarului redus de spatii comerciale de calitate. In ciuda acestor temeri, expansiunea internationala ramane un obiectiv central pentru comercianti, care vor continua sa investeasca in marirea retelelor de magazine.

 

Germania si-a pastrat pozitia dominanta, pentru al doilea an consecutiv, ca cea mai populara destinatie comerciala din lume; astfel, 40% dintre retailerii chestionati urmeaza sa deschida un magazin in aceasta tara in 2015. Germania este urmata de Marea Britanie, cu 33% dintre retaileri si Franta, cu 31%. Brandurile originare in Germania, Marea Britanie, SUA si Italia sunt printre cele mai active in ceea ce priveste expansiunea internationala.

 

Romania se plaseaza pe locul 22 in cadrul acestui top al atractivitatii comerciale globale, inaintea unor tari precum Rusia, Slovacia, Ungaria sau Turcia. Aproximativ 9% dintre comerciantii chestionati considera ca vor deschide magazine noi in 2015 in Romania. 

 

Brandurile internatioanle sunt atrase de Germania prin prisma oportunitatilor de expansiune in peste 30 de orase mari cu putere de cumparare ridicata. Chiar daca apetitul pentru piata germana este ridicat chiriile au ramas stabile sau au crescut foarte putin. Marea Britanie, in special Londra, continua sa fie o destinatie foarte populara.

 

In cazul Frantei, schimbarile recente privind reglementarea activitatii comerciale in zilele de duminica vor duce la o sporire a atractivitatii acestei tari pentru retaileri. 

 

Peter Gold, Head of Cross-Border Retail, CBRE, a comentat: “Principalele provocarile pe care comerciantii trebuie sa le infrunte in 2015 sunt cresterea costurilor, un mediu de afaceri omni-channel si schimbarile in comportamentul consumatorilor. Astfel, comerciantii au inteles ca pentru o reprezentare eficienta a brandului este extrem de important sa mentina o retea extinsa de magazine. Costurile asociate cu deschiderea unui magazin nou intr-o zona premium sunt extrem de mari, astfel comerciantii incep sa se uite inspre zone comerciale noi, atipice." 

 

Magazinul fizic continua sa reprezinte destinatia de cumparaturi preferata a consumatorilor, astfel 21% dintre comercianti planuiesc sa deschida intre unul si cinci magazine in regiunea EMEA pana la sfarsitul anului.

 

Expansiunea la scala mare, adica deschiderea a peste 40 de magazine, este in descrestere, astfel doar 9% dintre retaileri vor adopta o astfel de politica in 2015. (sursa: dailybusiness.ro)