”Oferta salarială competitivă, preocuparea pentru angajaţi, timpul pentru viaţa personală, programul de muncă flexibil sau oportunităţile de dezvoltare în carieră sunt doar câteva dintre aşteptările pe care profesioniştii în IT le au în momentul în care optează pentru un angajator sau altul, arată rezultatele studiului realizat de UBB prin Institutul-STAR UBB şi compania NTT Data România în vederea definirii profilului psihosocial al IT-istului în următorii ani. Scopul studiului a fost acela de oferi o perspectivă detaliată asupra aşteptărilor profesioniştilor în IT în ceea ce priveşte caracteristicile/ atributele organizaţionale şi de a investiga impactul pe care caracteristicile jobului le au asupra atitudinilor faţă de organizaţie şi asupra performanţei la locul de muncă a profesionistilor în IT”, se arată în comunicatul de presa al institutiei.
Reprezentanţii UBB au subliniat că această cercetare a urmărit şi explorarea aşteptărilor generaţiei Millennials în contextul schimbărilor tehnologice şi organizaţionale produse într-un ritm extrem de rapid, fapt care generează o competiţie acerbă în industria IT.
”Proiectul a avut o etapă de cercetare cantitativă, care a constat în elaborarea unei analize bazate pe instrumentele validate în literatura de specialitate, precum şi o etapă de analiză calitativă, în cadrul căreia au fost explorate, prin interviuri individuale şi focus grup-uri, aşteptările contextualizate ale profesioniştilor din domeniul IT, la cele trei studii realizate participând 319 profesionişti din domeniul IT, cu vârste cuprinse între 20 şi 47 de ani, din cadrul unor companii din domeniul IT”, se mai arată în comunicatul UBB.
De asemenea, studiul relevă că munca în echipă şi colaborarea cu colegii, timpul alocat vieţii personale împlinite şi un program de muncă flexibil sunt principalele aşteptări ale reprezentaţilor generaţiei Millennials.
Prorectorul cu cercetarea al UBB, Daniel David, a explicat în comunicat că universitatea clujeană poate mobiliza cele mai avansate expertize academice şi profesionale disponibile, nu doar pe plan intern sau naţional, ci şi la nivel international, “oferind astfel şansa unor servicii/ soluţii inovative, care susţin apoi avantaje competitive pentru beneficiar în comunitate şi mediul socio-economic”.
Iniţiat în luna aprilie 2017, proiectul de cercetare de tip Advanced Fellowship a fost realizat de Departamentul de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor în Limba Germană din cadrul Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor (FSEGA) a Universităţii ”Babeş-Bolyai”, fiind derulat sub egida Institutului Star UBB şi finanţat de compania NTT DATA România. (sursa: mediafax.ro)