Tranzacția este efectuată prin Cemacon Real Estate, deținută integral de Cemacon. Producătorul încearcă astfel să dovedească BCR că firma imobiliară poate aduna banii pentru a rambursa un credit de 5 milioane de euro, scadent în 2020.
Tranzacția a fost anunțată de Profit.ro în luna august.
Prin această operațiune, Dedeman va intra și pe piața din Zalău.
Compania a trecut printr-un proces de restructurare sub povara unor datorii foarte ridicate contractate înainte de criză de la BCR.
Anul trecut, Cemacon a încheiat un proces de restructurare și a semnat mai multe contracte de credit: un credit principal de 13 milioane de euro, scadent în 2023 și un credit secundar de 5 milioane de euro, cu scadență în 2020, pentru Cemacon Real Estate.
În același timp, o parte a datoriei, de 12 milioane de euro și dobânzile aferente, a fost cesionată de bancă în favoarea Business Capital For Romania Opportunity Fund Cooperatief, BOF, și convertită în acțiuni.
„Odată cu restructurarea pachetului de credite de la Banca Comercială Română, ne-am asumat noi angajamente în fața băncii, a acționarilor și, nu în ultimul rând, in fața angajaților și clienților noștri. Valorificarea activelor neproductive este unul dintre principalele obiective setate pentru acest an, alături de performanța operațională și comercială. Semnarea antecontractului cu Dedeman confirmă potențialul de rambursare a creditului în valoare de 5 milioane de euro către BCR și ne duce mai aproape de îndeplinirea țintelor.” a declarat Liviu Stoleru, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație Cemacon.
Cemacon, listată la Bursa de Valori București, ocupă locul al II-lea în topul producătorilor de blocuri ceramice din România și este unul dintre liderii pieței din Transilvania.
În acest an, deși și-a majorat vânzările semestriale cu 13%, Cemacon și-a redus drastic rezultatul net, la aproape 830.000 de lei, de la 11,62 milioane lei.
Dedeman, cel mai mare retailer de bricolaj de pe piața autohtonă, deținut de frații Dragoș și Adrian Pavăl, a avut anul trecut un profit net de 563 de milioane de lei (127 de milioane de euro) cu 35% mai mare față de câștigul de 415 milioane de lei (93,4 milioane de euro) raportat în 2014.
Retailerul a ajuns la o rețea de 44 de magazine. Planul retailerului de bricolaj este însă acela de a ajunge la 50 de magazine la nivel național.
Dedeman este prezent pe piață din 1992, iar magazinele rețelei au suprafețe cuprinse între 7.500 și 18.000 de metri pătrați, peste 45.000 de produse în fiecare unitate. În companie lucrează peste 8.300 de persoane.
Principalii jucători din piața locală de bricolaj sunt Dedeman, Praktiker, Hornbach, Leroy Merlin, Brico Dépôt sau Mr Bricolage. (Sursa: profit.ro)