Munca de acasă are efecte și pe piața vânzărilor de mobilier și decorațiuni interioare.De la începutul perioadei de autoizolare și până acum, cele mai multe comenzi online s-au înregistrat pentru lămpi de birou și pentru elemente multifuncționale de mobilier, care pot fi folosite și pe post de birou,în amenajarea spațiuluide lucru din locuințe, potrivit monitorizării realizate de Sohodesign.ro.

Există o creștere semnificativăa cererii pentru astfel de produse. La mobilierul de birou avem o cerere cu 25% mai mare în luna aprilie în comparație cu lunile anterioare, însă cele maimari creșteri au avut loc în categoriile de mese,măsuțe multifuncționale și lămpi de birou, unde vânzările s-au majorat cu peste 40%, în comparație cu lunile ianuarie, februarie sau martie. Bugetele totale pentru reamenajare nu sunt neapărat mari, românii sunt creativi și găsesc soluții practice, sumele alocate fiind cuprinse între 800 și 3.000 de lei pentru amenajarea unui astfel de spațiu de birou acasă”, declară Mehmet Hortoglu, director general SoHo Design.


Unul din cele mai vândute produse de mobilier în această perioadă a fost o măsuță pliabilă care se fixează în perete și poate servi ca birou, masă de scris pentru copii sau masă de bucătărie, fiind ideală pentru a folosi la maxim spațiul disponibil. Prețul măsuței multifuncționale este de 42,9 lei.

Un alt produs în top vânzări SoHo Design a fosttot o măsuță multifuncțională, care poate servi ca loc de băut cafeaua de dimineață, dar care se poate transforma rapid într-o masă de luat cina pentru șase persoane sau în birou pentru cineva care lucrează pe un laptop sau trebuie să organizeze o teleconferință, cu ajutorul opțiunii deînălțare.

Cel mai vândut birou în perioada de autoizolare a fost modelulNature Study, care are o suprafață mare, un design original și spații de depozitare și care costă 182,15 lei.

Când alegem obiectele pentru redecorare, important este ca spațiul de lucru să fie delimitat și adaptat activității de birou, recomandă arhitecții colaboratori au SoHo Design, astfel încât să nu fie nevoie să ne mutăm în fiecare zi în alt loc, iar ceilalți membri au familiei să știe că acela este locul în lucrăm de acasă, cât va fi nevoie.

 

Pașii pentru reamenajarea spațiului, astfel încât să lucrăm eficient de acasă

SoHoDesign oferă câteva idei practice de redecorare a spațiului pe care îl aveți la dispoziție și pune la dispoziție produse potrivite pentru amenajarea adecvată a unui spațiu de lucru acasă. Pentru mulți, lucrul de acasă este o experiență total nouă și stresantă. Dar amenajarea unui spațiu de lucru cu un minim de organizare și cu câteva piese de mobilier și accesorii alese inspirat poate crea o zonă potrivită, cu energie pozitivă și productivă. Soluțiile SoHo Design aduc schimbări pozitive în orice locuință și sunt adaptate acum și acestei noi provocări pe care trebuie să o trecem cu toții în siguranță.

Identificarea și delimitarea spațiului de lucru

În lipsa unei camere de lucru, găsirea unui spațiu într-un loc dedicat activităților familiale este o provocare. Spațiul de lucru ideal trebuie să  fie o zonă unde să vă puteți concentra la activitățile profesionale un anumit număr de ore pe zi, fără surse care să te distragă. Zona de lucru poate fi creată într-un spațiu disponibil sau se poate adapta o anumită zonă a locuinței pentru a servi ca spațiu de lucru pentru o perioadă de timp. Masa din bucătărie sau din living, măsuța de cafea, canapeaua din living, zonele de bar, pot fi adaptate câteva ore pe zi pentru lucru, cu câteva modificări ce se pot opera rapid.

Biroul, elementul central al spațiului de lucru

În cazul în care se există spațiu suficient în locuință, se poate amenaja un loc dedicat pentru munca de acasă, cumobilier de birou și spații de depozitare. Birouleste piesa centrală a acestui spațiu și este important să fie o alegere potrivită, care să țină cont de nevoile pe care le aveți pentru activitățile profesionale.

Cum luminăm spațiul de lucru

Cele mai flexibile sunt lămpile de masă cu braț reglabil, care se adaptează perfect oricărui birou.

Un spațiu de lucru are nevoie de lumină suficientă.Atunci când amplasați biroul, încercați să găsiți un loc în care să profitați cât mai mult de lumina naturală, pentru că este cea mai potrivită pentru lucrul la calculator.

Atunci când nu mai este suficientă lumină naturală, folosiți lumina artificială din casă. Cea mai potrivită este o lampă de birou cu braț ajustabil, pe care o puteți potrivi în unghiul optim.

Folosiți becuri cu lumină caldă, mai odihnitoare pentru ochi.

Scaunul potrivit, la locul potrivit

Dacă veți folosi un birou, veți avea nevoie și de un scaun adaptat înălțimii acestuia. Scaunul este foarte important, pentru că vei petrece multe ore pe el și trebuie să asigure o poziție confortabilă și o postură corectă. Dacă nu puteți să aveți un scaun de birou cu reglaje multiple, căutați cele mai confortabile scaune din casă și încercați să vă adaptați poziția la acestea.

Spații de depozitare

Dacă munca nu se rezumă doar la lucrul pe calculator și aveți dosare cu documente care trebuie prelucrate, aveți nevoie de spații de depozitare lângă birou, pentru ca totul să fie la îndemână. Este de preferat ca acestea să fie organizate pe verticală, pentru a ocupa spațiu mai puțin.

Alegeți piese de mobilier cu un design versatil și le veți putea folosi în casă și după ce nu va mai fi nevoie să lucrați de acasă. (sursa: SoHo Design)