Creșterea a avut loc în ciuda faptului că spațiile logistice sunt de obicei concepute generic și nu pentru a veni în întâmpinarea acestui tip de industrie.
Având în vedere această lipsă, Razvan Iorgu, director general al CBRE Romania, susține că cererea pentru clădiri logistice specializate va crește , aceste spații fiind unice în ceea ce privește cerințele de muncă, proximitatea față de destinațiile multiple de livrare, capacitatea de procesare și abilitatea lor de a se integra cu rețelele de livrare de colete. “Comerțul online creează o nevoie de rețele logistice și clădiri care să găzduiască un set de nevoi diferit și mult mai fluid,” spune acesta.
Cu toate acestea, comerțul online este încă o industrie tânără și suportul imobiliar pentru acesta este în general în faza de design. Unul dintre cei câțiva retailer online care a decis să se mute într-un parc logistic este eMAG.ro. In 2011, a început cu 4.600 mp la Cefin, un parc industrial în vestul Bucureștiului. Apoi și-a triplet suprafața anul trecut în două etape (mai întâi cu 4.200 de mp și apoi cu încă 4.750 mp) pentru a se pregăti pentru Black Friday, cea mai productive zi a anului pentru comercianții online, care are loc în luna noiembrie.
Pentru CEL.ro, un alt retailer online important, anul trecut a început mai pozitiv decât acesta. “Comenzile s-au dublat în 2012 în comparație cu 2011, în timp ce cifra de afaceri a crescut cu 70% de la 11,7 mil. de euro în 2011 la 20 mil. euro anul trecut,” spune Tiberiu Pop, directorul Corsar Online (CEL.ro). “din pacate, consumul a scăzut cu 20% în toată piață anul acesta. Ne-am așteptat să avem în primele trei luni creșteri de la lună la lună, ca în anii precedent, dar realitatea a fost complet diferită.” cu toate acestea, Pop estimează o “modestă” creștere a vânzărilor de 10 la 20% în comparație cu 2012. Depozitul CEL.ro este situate în întregime în vestul bucureștiului, într-o fostă fabrică de îmbrăcăminte.
“Pe baza calculelor făcute, ne așteptăm la o extindere a depozitului în acest an dar cum situația pieței nu este foarte bună am amânat această decizie până când lucrurile vor intra în normalitate.,” mai spune Pop.
evoMAG.ro și-a amânat de asemenea planurile de extindere și afirmă că pentru succesul său, cheia a reprezentat-o depozitul situat strategic în centrul Bucureștiului, spune Mihai Patrascu, CEO evoMAG.ro. Vânzările retailerului au crescut anul trecut cu 37% în comparație cu 2011 și se așteaptă la rezultate similare pentru anul în curs.
Chiar și hipermarketurile din Romania intră în acest sector online. Cora are coradigital.ro, pentru produse IT și electrocasnice, în timp ce Metro are propriul magazine online. Mai recent, Carrefour a lansat platforma Carrefour-online.ro în Aprilie, dar aceasta deservește doar Bucureștiul și împrejurimile ăentru moment. (sursa: cijjournal.com)