Având în vedere toate acestea, mulți proprietari și administratori de active regândesc în prezent care ar trebui să fie produsul și oferta lor pentru a rămâne competitivi și cum ar trebui să reflecte acestea ultimele tendințe (gândiți-vă la digitalizare, telemuncă, ESG, așteptări legate de bunăstare, date). Cu toate obiectivele care ar trebui acoperite, poate fi dificil pentru proprietari să navigheze pe calea cea mai bună pentru situația unică a afacerii lor.
În ceea ce privește implementarea tehnologiei, o întrebare se repetă în conversațiile pe care le am: ce este în competența proprietarilor și care sunt subiectele pe care trebuie să le abordeze fiecare locatar.
Așa cum am scris în articolul meu anterior, pășind în această nouă eră, cred că fiecare clădire ar trebui să aibă un strat digital pentru a permite o viață mai bună în clădiri. Pentru a permite acest lucru, proprietățile trebuie să funcționeze pe un sistem de operare pentru a crea o experiență ridicată pentru ocupanți.
Dar fiecare sistem de operare este un lucru complex, cu multe cazuri de utilizare de luat în considerare. Deci, vorbind despre o clădire comercială, ce înseamnă? Unde ar trebui să începeți ca proprietar sau administrator de active?
Din perspectiva noastră, platforma de experiență a chiriașilor are două verticale:
1. Clădire și portofoliu conectate - pentru a seta infrastructura pentru integrări viitoare, pentru a simplifica comunicarea, pentru a permite sistemul de acces mobil, gestionarea clienților, plăți, raportarea problemelor, facilitățile și serviciile la cerere, monitorizarea energiei și, în cele din urmă, lucrul cu analizele pentru a înțelege nevoile clienților și preferințe. Împreună, acestea reprezintă inima clădirii.
2. Împuternicirea chiriașilor - fiecare chiriaș ar trebui să își poată seta mediul digital privat, unde să își poată opera locul de muncă în noul mod de lucru (agil, hibrid, hub&spoke...) cu caracteristici care să sprijine rezervarea la cerere a birourilor, săli de ședințe, monitorizarea ocupării, date privind calitatea aerului și multe altele.
Succesul unui proprietar depinde în mare măsură de succesul chiriașilor. Succesul unei companii chiriașe depinde în mare măsură de succesul echipelor și al persoanelor, de fericirea, productivitatea și, în schimb, de loialitatea acestora.
Astfel, chiriașii generoși ar trebui să fie una dintre prioritățile principale ale proprietarului. În concluzie, un proprietar progresiv ar trebui să introducă ambele straturi. Această abordare strategică pune proprietarii pe locul principal al acestor schimbări cu infrastructura tehnologică potrivită care atrage, reține și împuternicește pe deplin chiriașii.
În plus, aduce un avantaj deplin de a rămâne competitiv pe o piață care se mută puternic către operațiuni cu spații flexibile. În cele din urmă, proprietarii se pregătesc pentru un viitor tehnologic și integrează cu succes atât aspectele fizice, cât și pe cele digitale ale vieții în clădiri. Cu sistemul de operare potrivit, clădirea dvs. nu mai este o componentă hardware care necesită CAPEX pentru fiecare actualizare, ci mai degrabă o mașină Tesla care se actualizează pentru a ține pasul cu lumea în continuă schimbare.
Datorită efortului uriaș al echipei noastre, contribuțiilor clienților și partenerilor noștri, planificăm o actualizare semnificativă a platformei Spaceflow, care va fi lansată la mijlocul anului 2021. Scopul nostru cu această actualizare este de a împuternici proprietarii din întreaga lume cu cea mai bună tehnologie disponibilă pentru a implementa ambele verticale într-un mod mai ușor. Ce este de așteptat? Platforma noastră va avea un aspect proaspăt și va deveni complet integrată și personalizabilă. Toate modulele sunt în prezent îmbunătățite pe baza descoperirilor cu ocupanții și a cooperării pe termen lung cu unii dintre proprietari imobiliari mondiali de top. Rămâneți aproape!
Un articol de Lukas Balik, CEO Spaceflow
Mai multe detalii despre Spaceflow în România: Online Real Assets