Principalele tendințe identificate la nivelul pieței sunt: o creștere spectaculoasă a interesului din partea dezvoltatorilor de retail și semnalepozitive din partea segmentelor industrial și rezidențial, extinderea practicilor “verzi” în afara Capitalei și apariția unui nou tip de client: utilizatorul final. 


Printre noii clienți contractați de BuildGreen în 2016 se numără mari investitori imobiliari din România și din străinătate, dar și dezvoltatori mai mici sau chiar utilizatori finali, o noutatepentru România anului 2016.


Noile contracte includ proiecte de referință pentru piața locală, cum ar fi ansamblul de birouri The Bridge dezvoltat de Forte Partners, turnul de birouriUnirii View construit de investitorul belgian Yves Weerts în centrul capitalei sau clădirea Globalworth Tower deținută de fondul de investiții Globalworth, darși o serie de proiecte logistice sau industriale deținute de ocupații finali.Tot în 2016, NEPI a mandatat BuildGreen să gestioneze un amplu proces de certificare care vizează portofoliul deținut de fondul de investiții, atât în România, cât și în alte țări din Europa Centralăși de Est.


Schimbarea majoră a anului 2016 o reprezintă însă creșterea ponderii proiectelor de retail în totalul cererii pentru certificarea clădirilor sustenabile, retailul devenind un al doilea motor important de promovare a practicilor sustenabile, alături de clădirile de birouri. 


Segmentele de industrial și rezidențial arată și ele semne de creștere, atingând în 2016 o pondere de aproximativ 13% în suprafața totală certificată.
BuildGreen a încheiat anul 2016 cu o creștere de peste 100% aportofoliului, acesta depășind în prezent 2,7 milioane metri pătrați asistați pentru certificare, peste estimările inițiale ale companiei. 


De asemenea, anul 2016 marchează extinderea activității BuildGreen la nivelul Europei Centrale și de Est, prin intrarea pe trei noi piețe – Cehia, Slovacia și Croația. (sursa: Build Green)