„In acest moment, pe piata din Romania, procentul tranzactiilor intermediate de un agent imobiliar este de doar 25%. Prin comparatie, in Canada, 95% din trazactii se realizeaza prin intermedierea oferita de un agent imobiliar, iar in alte tari din Vestul Europei procentul ajunge la 65%”, a declarat Razvan Cuc, director regional RE/MAX Romania.
Acesta a subliniat ca aceasta diferenta majora este data, cu precadere, de lipsa increderii clientilor in agentii imobiliari. Este insa important de mentionat ca, de foarte multe ori, clientii nu au primit un beneficiu major prin colaborarea cu un agent imobiliar. Reprezentantul RE/MAX Romania mai sustine ca aceste probleme sunt generate in primul rand de lipsa unui set de norme care sa reglementeze aceasta industrie, cat si de lipsa unei educatii specifice in acest sens.
„Credem ca si pe piata din Romania, ca si pe alte piete europene, ar trebui sa existe reprezentarea exclusiva prin care un agent imobiliar sa reprezinte interesele unei singure parti – cumparator sau vanzator. In acest fel acesta va gasi cele mai bune variante pentru partea pe care o reprezinta, iar clientul va fi mult mai multumit”, a mai spus Razvan Cuc.
Reprezentantul RE/MAX Romania a declarat, in plus, ca alegerea agentului imobiliar este foarte importanta pentru ca, la finalul tranzactiei, clientul sa fie multumit de serviciile primite.
„Recomandarile sunt un criteriu important dupa care un client alege agentul. De asemenea, apartenenta la un brand este importanta si ofera o garantie asupra serviciului, la fel ca si instrumentele pe care le are agentul pentru a-l servisa: marketing si promovare, portofoliul de clienti si tranzactii realizate, nivelul de educatie si, in mare masura, abilitatile agentului de a relationa cu clientul si de a transmite incredere si profesionalism”, a mai spus Razvan Cuc.
De asemenea, este important ca fiecare client sa se asigure ca agentul i-a inteles interesele si ca i le reprezinta in piata pana la gasirea celei mai bune proprietati.
Conform reprezentantului RE/MAX, primii pasi pentru schimbarea in bine a pietei imobiliare este educarea.
„Pentru a veni in sprijinul pietei, dar si pentru a sustine birourile ce se afilieaza retelei noastre, dezvoltam continuu programe de training, adaptate pentru piata locala si croite special pentru
nevoile agentilor imobiliari. In plus, intreprindem actiuni concrete de educare a pietei, pentru a schimba imaginea agentului imobiliar in Romania”, a incheiat Razvan Cuc.
RE/MAX este lider mondial in real-estate, fiind franciza numarul 1 la nivel global pe acest segment. Compania, infiintata in 1973 in Denver, are astazi peste 6.500 de birouri si peste 97.500 de agenti afiliati in mai mult de 95 de tari. In Europa, RE/MAX este prezent in 31 de tari, cu peste 1.500 birouri si mai mult de 13.000 de agenti, continuand sa se extinda.
In Romania, RE/MAX Romania a incheiat anul 2014 cu doisprezece francize in sase mari orase din tara. Pentru 2015, planurile companiei se vor concentra pe Bucuresti si pe dezvoltarea retelelor din orase precum Timisoara, Iasi si Constanta. (sursa: dailybusiness.ro)