Banii europeni vin după ce Comisia Europeană a declarat eligibil proiectul de infrastructură de metrou al noului tronson care se ridică la un cost total de 172 de milioane de euro, fără TVA.

 

Noul tronson de metrou va fi  o extindere a Magistralei 4, Racordul 2 - Gara de Nord – Parc Bazilescu și va realiza legătura între cartierele din nord-vest, cu Gara Basarab, Gara de Nord şi zona centrala.

 

Lucrările vor fi realizate, ca și pentru  Magistrala 5 Drumul Taberei-Eroilor, de către compania italiană Astaldi, potrivit economica.net.

 

Pe lângă finanțarea noului tronson, Comisia Europeană va mai da bani și pentru o serie de lucrări de modernizare a metrolului bucureștean.

 

„La Magistrala 2 Pipera – Berceni, am fost declaraţi eligibili pentru o finanţare de 409 milioane de euro,  fără TVA, pentru modernizarea staţiilor, achiziţia de material rulant, înlocuire căii de rulare, ventilaţie, plafoane şi altele. Lucrările încep în decembrie, anul acesta, şi se vor termina în a doua parte a lui 2017. În banii pentru Magistrala 2 intră şi achiziţia trenurilor spaniole CAF, 16 trenuri în total, cu opţiune pentru încă 8. Plata acestor trenuri era, până acum, exclusiv în sarcina Metrorex. Regia a şi achitat un sfert din cele 106 milioane de euro, cât este valoarea contractului, iar restul va fi plătit din fonduri europene nerambursabile. Putem spune că trenurile CAF se plătesc din fonduri europene”, a explicat Aurel Radu, directorul Metrorex, citat de economica.net.

 

Toate proiectele Metrorex declarate ca fiind eligibile pentru finanţare europeană nerambursabilă depăşesc 1,5 miliarde de euro. (sursa: stiri.yahoo.ro)