În contextul distanțării sociale, necesitatea creșterii suprafețelor existente în clădirile de birouri devine din ce în ce mai evidentă. Prin urmare, un total de peste 25.000 de metri pătrați au fost închiriați în Globalworth Plaza, Globalworth Campus și în clădirea de pe Bulevardul Expoziției. Deoarece starea națională de urgență s-a încheiat în România, companiile iau în considerare reconfigurarea spațiilor de birouri, astfel încât angajații să fie în siguranță la întoarcerea la muncă. În ultimii ani, tendința în sectorul de birouri a fost spațiul deschis (open space). Acum, ne concentrăm asupra siguranței și distanței sociale între colegi.
Noua planificare a spațiului de muncă a condus la o creștere a cererii de spațiu - numărul de metri pătrați de spații pentru birouri a crescut de la 10 la 20 m² pe angajat. Acest lucru permite schimbarea planurilor, regândirea zonelor cu spații deschise, extinderea bucătăriilor, a zonelor comune sau a camerei de ședințe și asigurarea unei distanțe mai mari între stațiile de lucru.
„Tranzacțiile din ultimele 3 luni confirmă parteneriatul puternic pe care Globalworth îl are cu chiriașii săi. Nu numai contractele de închiriere au fost prelungite, dar am primit, de asemenea, numeroase solicitări pentru creșterea spațiului de birouri, astfel încât locul de muncă să fie cât mai sigur. Suntem recunoscători pentru încrederea partenerilor noștri de afaceri și suntem siguri că împreună vom reveni la normalitatea care ne lipsește tuturor. Experiența de a trece printr-o pandemie va avea un impact de lungă durată asupra modului în care trăim și lucrăm, și din acest motiv echipa de leasing din România a venit cu soluții adaptate pentru a răspunde nevoilor actuale ale chiriașilor, pentru a-i ajuta să respecte distanța din interiorul spațiilor lor ”, a declarat Ema Iftimie, Head of Leasing la Globalworth România.
În prima lună după măsurile de izolare, 25% dintre chiriașii Globalworth s-au întors la birou și este prevăzută o creștere treptată de până la 100% până în septembrie 2020. Pe lângă soluțiile legate de creșterea cererii de spațiu, Globalworth a implementat o serie de măsuri de siguranță și igienă pentru toate cele 14 clădiri din portofoliul românesc.
Aceste măsuri sunt în permanență ajustate și se referă la o serie de acțiuni, precum regândirea circuitelor de circulație în interiorul clădirilor și zonelor comune, luarea de măsuri pentru a asigura eficiența crescută a sistemului HVAC, instalarea covoarelor antiseptice, aplicarea de autocolante pentru a indica distanța sigură, informarea angajaților și vizitatorilor în legătură cu regulile (păstrarea distanței, spălarea și igienizarea, purtarea măștilor), instalarea dozatoarelor dezinfectante, refacerea programului de curățare și canalizare etc. (sursa: Globalworth)