Potrivit CBRE, anul trecut in Iasi au deschis magazine 19 branduri noi, din 320 de retaileri analizati in raportul How Global is the Business of Retail? Printre retailerii care au intrat pentru prima data in Iasi in 2012 se numara C&A, H&M si New Yorker, relateaza Mediafax.
Pietele mature domina planurile de expansiune ale retailerilor in ultimul an, insa sase piete emergente se pozitioneaza in Top 20. Din cele sase, Iasi se plaseaza pe locul trei, dupa Kiev (39 de intrari noi) si Sao Paulo (25 de intrari) si inaintea capitalei statului Oman, Muscat (17), si Ho Si Min (Vietnam, 15).
Iasi se afla pe locul 6 in lume si dupa numarul de retaileri din domeniul modei care se adreseaza clasei medii de venituri. Cei mai multi retaileri de acest tip au deschis magazine in Hong Kong, Kiev, Londra, Toronto si Singapore. Nanjing, Berlin, Dubai si New York se plaseaza la egalitate cu Iasi.
La nivel mondial Hong Kong a intregistrat cea mai buna performanta anul trecut, un numar de 51 de retaileri deschizand magazine noi in orasul asiatic. Pe locul doi se pozitioneaza Kiev, iar pe trei Berlin (28), acestea fiind urmate de Singapore (25), Dubai (25), Sao Paolo (25), Paris, Tokyo, Londra, New York, Frankfurt.
Iasi a reusit sa atraga acelasi numar de retaileri ca Varsovia, Hamburg si Munchen.
Palas Iasi, dezvoltat de Iulius Group, detinut de omul de afaceri Iulian Dascalu, a fost deschis in urma cu un an.
"Retailerii s-au extins intr-un numar ridicat de piete in 2012, astfel ca 81% din orasele analizate au avut anul trecut un retailer nou", se arata in raport.
Brandurile americane au fost pe departe cele mai agresive anul trecut, acestia focusandu-se in principal pe pietele din Asia si Europa de Vest, dar si in Orientul Mijlociu, Europa Centrala si de Est si America Latina.
De asemenea, retailerii italieni, britanici si francezi au fost activi, mai ales pe pietele locale, dar si in Asia.
Analiza pe regiuni arata ca Europa a fost cea mai cautata de retaileri anul trecut, aproape jumatate dintre branduri avand intrari noi in tarile europene.
"Pietele emergente din America de Sud, Europa de Est si Orientul Mijlociu vor continua sa atraga noi nume pe piata, in particular in centre comerciale bine localizate care sa ofere oportunitati pentru noi veniti. In general exista o lipsa de spatii in locatii bune la nivel global, ceea ce limiteaza abilitatea retailerilor de a-si duce la bun sfarsit planurile de extindere. Acest fenomen se manifesta mai ales pe pietele mature, dar afecteaza, de asemenea, si piete emergente, unde cele mai multe proiecte noi sunt amplasate in zonele periferice ale marilor orase, adresandu-se doar brandurilor locale", arata consultantii CBRE.
Potrivit acestora, retailerii sunt acum mai selectivi ca niciodata atat in ceea ce priveste alegerea tarii in care vor sa se extinda, cat si a tipului de spatiu pe care vor sa-l ocupe, preferand cel mai mult proiectele cele mai bune in cele mai mari orase. (sursa: wall-street.ro)