Zitec rămâne fidel culturii sale remote-friendly, însă acest lucru nu i-a împiedicat să investească semnificativ în sediul lor din București. Angajații au libertatea de a lucra de oriunde se simt cel mai productivi – fie acasă, fie la birou, fie într-un regim hibrid. Cu toate acestea, cei care aleg să vină la birou sunt întâmpinați de un spațiu modern, vibrant și energizant, conceput să stimuleze creativitatea și să îmbunătățească starea de bine, oferind o experiență de lucru neconvențională. Infinity for Home, un brand de mobilier personalizat care a debutat în plină pandemie, a colaborat cu Zitec pentru a duce la bun sfârșit acest proiect ambițios. Aceasta a mizat pe crearea unui concept de lumi noi accesibile echipelor la locul de muncă, respectând totodată valorile companiei și pasiunile echipei care își desfășoară activitatea în acest spațiu. „Conceptul propus de beneficiar si arhitecți s-a axat pe crearea de lumi noi în spațiul de lucru, acolo unde echipa lor are astfel ocazia să fie într-un univers diferit în fiecare zi: au re-creat lumea Lego, apoi o zonă de pădure tropicală, un spațiu care te poartă direct la mare sau în lumea diving-ului și chiar la discotecă. Pasionații de schi pot lucra dintr-o telecabină, iar pentru cei care doresc să stea la birou ca acasă am creat un lounge din piese de mobilier multiple, astfel încât să se simtă ca cafenea sau în propria sufragerie ”, spune Alexa Rădulescu, owner Infinity for Home, despre birourile atipice create pentru echipa Zitec.
„Dorința beneficiarului de a crea povești în spațiul de lucru, de a aduce cultura organizațională și creativitatea organizației la „firul ierbii” au făcut ca proiectul acesta să ia viață și, cu ajutorul arhitecțilori și inginerilor, să poată deveni realitate. Zitec se află acum pe lista scurtă a companiilor din România care au transformat spațiul de lucru într-o reală sursă de inspirație. Sunt foarte multe elemente originale, create, personalizate și realizate exclusiv pentru organizație și spațiile lor de lucru”, mai spune Alexa Rădulescu despre proiectul care a durat, în total, 12 luni de la conceptul stabilit cu tematică Science Fiction și Fantasy, la implementarea finală. Pentru acest proiect, doar din perspectiva mobilării au fost gestionați minim șapte furnizori, în mare parte exclusivi, ai Infinity for Home pentru ca fiecare piesă de mobilier pusă în poveste să respecte fidel ideea transpusă în randare. De asemenea, au existat și produse desenate și create special în fabricile cu care brandul de mobilier lucrează, iar unele dintre ele au fost apreciate de fabrici și au devenit un produs standard în portofoliul lor, pentru care Infinity for Home are exclusivitate.
În acest demers nou pe piața de amenajare românească nu au lipsit provocările, după cum spune Alexa, iar printre acestea s-au numărat personalizarea unui singur produs, crearea lui, în detrimentul unui produs de serie, respectarea timpilor de livrare, menținerea în bugetele standard pentru piese de mobilier non-standard. „Fiind un proiect ambițios, unde și randările arătau precum tablourile sau imagini din Science Fiction, a trebuit să utilizăm toate resursele avute în portofoliu pentru a găsi produsele corecte și a avea capacitatea de a le personaliza la nivelul creației. În viața reală se pierd cam 10% sau mai mult din finețurile unei randări, însă noi în acest proiect nu ne-am permis acest lucru, pentru că altfel, poveștile create nu mai puteau fi puse corect în scenă. Orice modificare a unei nuanțe de culoare în vopsitorie ar fi schimbat aspectul final. Astfel am dat foarte multă atenție furnizorilor și procesului de fabricație pentru ca fiecare piesă să fie ca în poză”.
Amenajarea birourilor Zitec reprezintă și pentru Infinity for Home, dar și pentru piața care cuprinde acest domeniu, nu doar un proiect original, care urmărește și implementează tendințele actuale. Este, după cum afirmă ownerul Infinity for Home, o dovadă că orice idee se poate pune în practică și poate deveni reală și funcțională cu partenerii potriviți, prin creativitatea beneficiarilor, arhitecților și inginerilor de produs și cu multă imaginație și deschidere. „Reușim cu succes să punem în practică astfel de scenarii vizuale ambițioase, noi, unice care contribuie la o altă realitate pentru spațiile în care oamenii își desfășoară activitatea zi de zi”, spune Alexa Rădulescu.
În opinia acesteia, astfel de abordări existente și pe piața noastră indică faptul că spațiile de lucru, primul contact al angajaților cu mediul profesional, sunt deja supuse unor transformări semnificative, iar companiile își regândesc și reorganizează birourile pentru a se alinia noilor priorități - de la flexibilitate și colaborare, la durabilitate și bunăstarea angajaților. „Tendințele actuale în amenajarea zonelor office pun accent pe ideea de a ieși din vechile structuri clasice și din zona foarte rigidă, foarte austeră specifică spațiilor de lucru anterioare cu aspect impersonal. În plus, în prezent există o cerere în creștere pentru spații de lucru care înglobează zone confortabile, primitoare, relaxante, așa numitele <leisure spaces>. Și, de asemenea, un alt aspect important este individualizarea și personalizarea spațiilor pe specificul businessului, alături de adaptarea brand book-urilor la specificul local, prin adaptarea regulilor la cultura locală și nevoile angajaților. Astfel de proiecte pot fi realizabile doar prin concepție și abordare originală”, precizează Alexa Rădulescu.