Noul magazin va avea o suprafaţă de vânzare de peste 4.000 de metri pătraţi, o galerie comercială de aproape 300 de metri pătraţi şi se va deschide în imediata apropiere a Carrefour Orhideea, al doilea hipermarket din Bucureşti ca mărime şi unitatea cu cele mai mari vânzări pentru francezi. Carrefour Orhideea a fost inaugurat la finele lui 2003, fiind construit pe o suprafaţă de 30.000 de metri pătraţi. Suprafaţa de vânzare a Carrefour Orhideea este de 8.500 de metri pătraţi.
De altfel, este pentru a doua oară când cei doi concurenţi îşi pun siglele una lângă alta în Capitală. Prima dată s-a întâmplat anul trecut când francezii de la Carrefour au inaugurat unitatea din parcul de retail Vulcan, pe aceeaşi stradă unde funcţiona deja un hipermarket Kaufland.
Fabrica de bere Griviţa a fost construită acum mai bine de 150 de ani de către omul de afaceri german Erhard Luther, pe un teren de peste 27.200 de mp unde se aflau patru imobile declarate monumente istorice: mălţăria, orzăria, pavilionul administrativ şi o clădire cu ateliere şi magazii. Este situată în zona Şoseaua Orhideelor, în vecinătatea pasajului Basarab, şi a intrat în portofoliul grupului olandez Heineken (pe vremea când se nume Brau Union), al doilea cel mai mare producător de bere de pe piaţa locală. Unitatea de producţie a fost închisă în 2004, producţia fiind mutată în celelate unităţi ale companiei. Ulterior, în primăvara anului trecut, terenul şi construcţiile au fost vândute de Heineken societăţii Kiseleff Development, deţinută de omul de afaceri Ionuţ Dumitrescu, fondator al firmei de consultanţă imobiliară Eurisko, actualul CBRE România.
Kaufland a raportat în 2014 o cifră de afaceri de 7,99 miliarde de lei şi un profit net de 409,7 milioane de lei. Faţă de anul anterior, retailerul a raportat o creştere a business-ului de 10,1%. Retailerul oprează 133 magazine la nivel naţional, din care 10 în Bucureşti. (Sursa: economica.net)