Leroy Merlin va reusi performanta ca pana la finalul acestui an sa devina al doilea cel mai mare jucator specializat in comercializarea de solutii pentru casa si gradina.
Evolutia pozitiva a business-ului Leroy Merlin vine ca urmare a achizitiei concurentului austriac BauMax, companie care inainte de preluare detinea 15 unitati la nivelul intregii tari si un business care depasea pragul de 100 de milioane de euro.
“Am finalizat achizitia BauMax in noiembrie 2014 si inca de atunci am fixat un target foarte clar – acela de a dubla valoarea business-ului in primul an de activitate, lucru care ne-a reusit. Preluarea BauMax a fost un salt urias pentru noi, mai ales din punct de vedere operational. Am sarit de la 2 magazine proprii, la peste 15 unitati, iar finalizarea procesului de rebranding al magazinelor BauMax in spatii Leroy Merlin a fost o consolidare a activitatii companiei in Romania”, a declarat Frederic Lamy, francezul care conduce operatiunile Leroy Merlin in Romania.
Conform calculelor wall-street.ro, business-ul Leroy Merlin rezultat doar in urma preluarii BauMax ar aduce in buzunarele francezilor peste 350 de milioane de euro pana la finalul acestui an (117 mil. euro au fost afacerile BauMax in 2013 – n.red.), fara a lua in calcul activitatea celor trei spatii proprii pe care retailerul le detine la nivel local – magazinele din Chitila, Bragadiru sau Electroputere Craiova.
Cu afaceri care pana la finalul acestui an ar urma sa depaseasca pragul de 400 de milioane de euro, Leroy Merlin planuieste ca in cel mult doi ani rulajul companiei sa depaseasca pragul de jumatate de miliard de euro, dar si sa deschida noi magazine in Romania – pe lista fiind un spatiu comercial in Oradea, dar si dublarea spatiilor comerciale din Capitala, regiunea care aduce cele mai mari venituri pentru companie.
Intrebat despre zonele pe care le vizeaza pentru deschiderea de noi magazine in Bucuresti, seful Leroy Merlin spune ca se uita cu atentie la noi posibile dezvoltari in zonele de Est, Nord si Vest. “In trei ani vrem sa dublam numarul magazinelor din Bucuresti”, a mai spus Lamy.
Parte a planului de expansiune la nivel local este reprezentat si de extinderea canalelor de vanzare, iar dupa cum insusi seful operatiunilor Leroy Merlin o descrie drept a treia faza de dezvoltare – intrarea pe segmentul vanzarilor online va fi o noua provocare pentru companie.
Seful operatiunilor locale Leroy Merlin sustine ca in prezent exista platforma de vanzari online functionala pe patru piete din Europa.
Dedeman ramane in continuare cel mai mare retailer de bricolaj, compania detinuta de fratii Dragos si Adrian Paval reusind ca la finalul anului trecut sa se apropie de pragul de 1 miliard de euro in afaceri. Pe piata locala de profil, estimata la o valoare cuprinsa intre 2 si 3 miliarde de euro, mai activeaza nume precum Arabesque, Praktiker, Kingfisher, Hornbach sau Ambient. (sursa: wall-street.ro)