Lucrările de la pasajul subteran de la Piaţa Presei, care va fluidiza traficul dinspre Băneasa spre centrul Bucureştiului, au intrat pe ultima sută de metri şi sunt în grafic cu prevederile contractului, care presupune finalizarea lucrărilor în această lună, susţine Primăria Generală.

 

Reprezentanţii municipalităţii afirmă că pe sensul dinspre Fântâna Mioriţa spre b-dul Kiseleff s-a turnat asfalt până la nivel de binder şi se lucrează la finisaje. Pe direcţia Fântâna Mioriţa – b-dul Mărăşti s-au finalizat toţi pereţii mulaţi şi placa de acoperire. Se lucrează în acest moment la excavaţii şi la radier.

 

De asemenea, se lucrează la finisajele pasajelor pietonale de pe b-dul Kiseleff, la refacerea drumurilor din zonă, la trotuare, precum şi la refacerea spaţiilor verzi. Iniţial, pasajul trebuia finalizat la începutul lunii aprilie, cu o lună înainte de termenul stabilit, însă lucrările au fost întârziate.

 

Finalizarea la timp ar fi o premieră, ţinând cont că Pasajul Basarab sau cele din Băneasa sau Mihai Bravu au înregistrat întârzieri de ani de zile, blocând în jurul lor traficul rutier şi pietonal.

 

Sorin Oprescu spunea în data de 27 fe­bruarie, cu ocazia inaugurării parcării subterane modernizate de sub Teatrul Naţional, că „pasajul de la Piaţa Presei nu va fi gata în martie, dar cel mai probabil va fi gata la începutul lunii aprilie, la şase luni de la demarare. V-o spun clar că în martie nu va fi gata, dar pe 1-2 aprilie facem inaugurarea“.

 

Pasajul subteran de 550 de metri lungime va lega şoseaua Bucureşti - Ploieşti de bulevardele Kiseleff şi Mărăşti, trecând pe sub Piaţa Presei Libere, structura subterană fiind aproape gata din noiembrie anul trecut. Lucrările la pasaj au demarat în martie 2014.

 

Proiectul de la Piaţa Presei Libere are în vedere amenajarea unui pasaj rutier şi a două pasaje pietonale, care vor fluidiza zona şi fluxul de vehicule spre alte zone.

 

Necesitatea pasajului de la Piaţa Presei a apărut după finalizarea pasajului subteran din dreptul aeroportului Aurel Vlaicu, proiect care a mutat nodul de circulaţie de la intrarea în Bucureşti în dreptul parcului Herăstrău.

 

Potrivit datelor transmise de Primăria Capitalei, prin această zonă trec chiar şi 12.000 de maşini pe oră. Pasajul construit va fi realizat pe un singur sens, cel de intrare în oraş, iar bifurcaţia către bulevardul Mărăşti sau bulevardul Kiseleff va fi realizată subteran. (sursa: zf.ro)