Luxoft este unul dintre cei mai activi angajatori in IT, avand in vedere ca anul trecut avea un numar mediu de 932 de angajati, iar in urma cu doi ani, filiala locala a grupului rusesc avea circa 780 de angajati, conform Ministerului de Finante.
Pelinescu nu a precizat cati oameni vor fi recrutati pentru aceste pozitii, insa ocuparea lor ar insemna angajarea a cel putin 100 de persoane. Romania este a treia tara ca numar de angajati in cadrul grupului, dupa Rusia si Ucraina, iar Bucurestiul al doilea oras dupa centrul din Kiev, anul acesta depasind Moscova.
“In fiecare an ne-am uitam dupa oportunitatea de a deschide un centru si in afara Bucurestiului. Ne-au interesat orasele mari precum Cluj, Iasi, Timisoara, Brasov, Sibiu sau Galati. Vom lua o astfel de decizie cand vom avea proiecte care se potriveasca unor centre in afara Bucurestiului”, a afirmat managerul intrebat despre posibilitatea de a deschide un centru Luxoft in alte orase din Romania.
Compania este prezenta pe piata locala din 2008, odata cu achizitia ITC Networks, dezvoltator de software pentru domeniul telecomunicatiilor, fondat de antreprenorul Doru Mardare. Producatorul de software lucreaza doar pentru clienti din strainatate, iar proiectele sunt in principal pentru zona financiara, de telecomunicatii si auto-moto.
Printre cei mai mari clienti pentru care compania dezvolta soft se numara Avaya, UBS, Harman, Deutsche Bank si Boeing.
Anul trecut, Luxoft a avut o cifra de afaceri de 142,9 milioane de lei (32,1 mil. euro), fata de 103,1 milioane de lei (23,3 mil euro) in urma cu doi ani, cresterea de circa 39% fiind determinata de proiectele noi ale clientilor. In jur de 84% din business a fost generat de piata europeana, iar restul de SUA.
Pe de alta parte, profitul a crescut cu 6 milioane de lei la aproximativ 17,8 milioane de lei (4 mil. euro), conform Ministerului de Finante.
Proiectele pentru care lucreaza cei 1.400 de angajati ai Luxoft sunt din zona bancara (precum solutii de investment banking), cea de telecomunicatii (software embedded, retelistica) si cea auto, domeniu in care compania dezvolta solutii pentru sisteme de infotainment. De exemplu, softurile care ruleaza pe aceste echipamente permit clientilor sa navigheze pe GPS sau internet. Programele ajung sa fie folosite de branduri auto precum BMW sau Daimler.
Media de varsta in cadrul Luxoft este de 29 de ani. Printre programele de recrutare pe care le desfasoara compania este si unul de internship pe perioada verii, in prezent in cadrul Luxoft fiind in jur de 20 de tineri in practica.
“Unii dintre acesti tineri sunt in anii de inceput ai facultatii si, astfel, isi pot da seama ce isi doresc sa faca pe viitor. Sunt implicati in proiecte foarte complexe si pot pune in practica ce au invatat pe parcursul anulu la scoala. Recrutam pentru toate nivelurile, dar sunt foarte multi proaspat absolventi care si-au inceput cariera in Luxoft”, spune Bogdan Pelinescu.
El adauga ca pentru a mentine specialistii in grup compania le da posibilitatea sa aplice pentru locuri de munca din alte tari, unii romani ajungand sa lucreze pentru birourile companiei din alte state europene, dar si din SUA sau Australia.
Luxoft Romania este al optulea jucator pe piata locala de software, ceilalti jucatori din top zece in domeniu fiind Oracle, Bitdefender, SIVECO, Microsoft, Teamnet, S&P, Endava, Ubisoft si Metro Systems Romania. (sursa: wall-street.ro)