La Bucuresti se vor desfasura in 2020 patru meciuri in cadrul turneului final al Campionatului European de fotbal. Compania care administreaza metroul bucurestean a avut alocata anul trecut suma de 1,14 miliarde lei pentru activitatea de investitii, nivelul stabilit in 2015 fiind de 1,74 miliarde lei, potrivit datelor Metrorex remise Mediafax.

 

Cuantumul investitiilor stabilite pentru acest an va fi suplimentat cu suma 188,5 milioane lei, bani obtinuti din vanzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera, potrivit unui proiect de ordonanta de urgenta elaborat de Ministerul Transporturilor. Dupa aprobarea actului normativ, bugetul de investitii pentru anul 2015 al Metrorex va ajunge la 1,93 miliarde lei. Romania primeste certificate de emisii de gaze cu efect de sera intrucat este semnatara a Protocolului de Kyoto, al carui scop este reducerea poluarii.

 

Companiile care primesc certificatele le pot vinde altor producatori de energie care polueaza mai mult decat au estimat. Banii obtinuti din vanzarea certificatelor trebuie investiti exclusiv in tehnologii mai putin poluante. Din cei 188,5 milioane lei, suma de 150 milioane lei va fi utilizata pentru lucrari pe tronsoanele Nicolae Grigorescu II - Anghel Saligny, respectiv sectiunea Parc Bazilescu - Lac Straulesti.

 

"In cadrul proiectului, sunt preconizate urmatoarele lucrari: lucrari structura si instalatii la depoul Lac Straulesti si Park & Ride; lucrari instalatii de automatizare trafic (siguranta circulatiei, informare dinamica a calatorilor, sonorizare); lucrari instalatii televiziune cu circuit inchis, radiocomunicatii, instalatii pentru detectarea incendiilor si antiefractie", arata Metrorex.

 

Pentru magistrala 6, unde va fi directionata diferenta de 38,5 milioane lei, Metrorex vizeaza servicii de proiectare, consultanta si asistenta tehnica in vederea inceperii procedurilor de achizitie a lucrarilor de executie structura statii si tunele. "Finalizarea proiectului «Magistrala 6 - Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti» pana in anul 2020 este o conditie impusa de UEFA determinata de faptul ca Romania va fi gazda pentru desfasurarea Campionatului European de Fotbal", se arata in proiectul de OUG initiat de Transporturi.

 

Contractul de consultanta pentru extinderea retelei de metrou pana la Otopeni depaseste 60 MIL. euro

Capitala va gazdui, pe Arena Nationala, patru meciuri, trei din faza grupelor si unul din optimile de finala, in cadrul turneului final al Campionatului European de fotbal din 2020, alaturi de alte 12 orase. In decembrie 2012, UEFA a decis sa organizeze, sub sloganul "EURO pentru Europa", un turneu final de-a lungul intregului continent, pentru a marca 60 de ani de la prima editie a Campionatului European. Premierul Victor Ponta afirma in octombrie 2013 ca linia de metrou care leaga Aeroportul Henri Coanda de Bucuresti este, din pacate, ineficienta din punct de vedere economic, deoarece traficul de pasageri ar fi mic, iar veniturile din bilete nu ar acoperi nici macar costul de intretinere, nu numai investitia.

 

Seful Executivului a facut aceasta afirmatie in timp ce astepta ca scutul de forare sa strapunga peretele statiei de metrou Orizont, pe santierul de constructie al liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate, in contextul in care anuntase ca pentru linia de metrou spre Aeroportul Henri Coanda-Otopeni au fost alocati bani doar pentru studii de fezabilitate. Cu doua luni inainte, premierul anunta ca proiectul magistralei 6, pe tronsonul Gara de Nord-Aeroportul Henri Coanda, inceput in 1999, va fi finalizat doar dupa ce autoritatile vor incheia lucrarile la tronsonul Drumul Taberei-Universitate si linia spre Lacul Straulesti.

 

La acel moment, Ramona Manescu, fost ministru al Transporturilor, s-a intalnit cu ambasadorul Japoniei la Bucuresti, subiectul central al discutiei fiind proiectul magistralei 6 care, incepand din 2010, beneficiaza de un sprijin important din partea guvernului Japoniei, printr-un imprumut de 41,8 miliarde yeni (aproximativ 300 milioane de euro) acordat Romaniei. Administratorul retelei de metrou a lansat in mai 2012 anuntul de intentie pentru licitatia privind constructia magistralei 6, potrivit caruia linia ar fi urmat sa fie pusa in functiune in 2017-2018, iar valoarea estimativa a contractului era de 1,05 miliarde euro, fara TVA.

 

Metrorex a incheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA Romania/Seneca Group International/Systra (Franta) pentru consultanta la legatura retelei de metrou cu Aeroportul Otopeni. Cel mai important proiect de investitii derulat in prezent de Metrorex este constructia magistralei 5 Drumul Taberei - Pantelimon.

 

Tronsonul Drumul Taberei - Eroilor al acestei magistrale urmeaza sa fie finalizat in al doilea semestru din 2016, iar intregul proiect are ca termen de finalizare 2020, finantarea fiind asigurata din fonduri europene si bani de la buget. Lungimea retelei de metrou este de aproape 70 de kilometri, distribuiti pe patru linii magistrale si 51 de statii. Metrorex are aproximativ 4.200 de angajati. (sursa: wall-street.ro)