"O capitala cum este Bucurestiul merita si o legatura feroviara si una de metrou intre oras si aeroport. Trebuie sa dezvoltam durabil si sustenabil, nu e o prioritate acest Campionat European. Intr-o varianta optimista va exista metrou pana atunci. Avem un prim credit de la japonezi, nefolosit de cinci ani, pentru care platim penalitati. A mai ramas doar 72% din valoarea initiala din cauza cursului yen-dolar. Incepem acum acest proiect, incat sa nu mai poata fi oprit in niciun fel. In decembrie, vrem sa fie lansate procedurile de achizitie", a explicat Costescu la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata de Pro TV.
Referior la linia feroviara dintre Bucuresti si aeroportul Otopeni, ministrul Transporturilor a mentionat ca pentru aceasta legatura trebuie achizitionate trenuri atractive, care sa parcurga ruta in 20 de minute.
"O linie feroviara, ca o naveta, intre Bucuresti si Aeroport. Trebuie sa cumparam trenuri atractive care sa se preteze acestui gen de transport, care sa ajunga in 20 de minute intre aeroport si Bucuresti. Ar putea fi gata in 2020, poate in 2019. Discutia e ca in gara de metrou sa rezervam si o linie pentru calea ferata", a lamurit Costescu.
Ministrul Transporturilor declara, la inceputul lunii februarie, ca, in prezent, "proiectul feroviar nu este la fel de matur precum cel al metroului". (sursa: zf.ro)