Potrivit economica.net, reprezentanţii Metrorex spun că amânarea a fost provocată de lipsa de fonduri şi de unele măsuri care trebuie luate pentru siguranţa circulaţiei. Lucrările la Magistrala 5 au început în 2011 şi ar fi trebuit să fie gata acum trei ani, potrivit Digi24.
Proiectul prevedea ca, până în anul 2017, să fie pusă în funcțiune Secțiunea 1, cuprinsă între Râul Doamnei și Eroilor, până în 2023 Secțiunea 2 (Eroilor-Piața Iancului), iar până în 2028 Secțiunea 3 (Piața Iancului-Pantelimon).
Primul tronson al Magistralei 5 de metrou va avea o lungime de 6,871 kilometri și va avea un depou și zece stații: Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiței, Valea Argeșului și Râul Doamnei.
Valoarea lucrărilor pe secțiunea Râul Doamnei-Eroilor (PS Operă) este estimată la circa 3,12 miliarde de lei cu TVA.
În 26 iunie 2014, Metrorex SA a lansat procedura de achiziție publică pentru atribuirea acordului — cadru „Achiziția de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei — Pantelimon”, având ca obiect cumpărarea a cel mult 51 trenuri noi de metrou (a câte șase vagoane).
Procurorii DNA l-au trimis în judecată pe Valeriu Picu, angajat al Metrorex SA, membru al comisiei de licitație, în dosarul privind achiziția de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei — Pantelimon.
El este acuzat de folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informații ce nu sunt destinate publicității ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informații. (sursa: digi24.ro)