Potrivit unor informatii date publicitatii de catre Kingfisher, britanicii se pare ca ar fi ajuns la o intelegere cu grupul francez Mr. Bricolage in data de 23 iulie. In tranzactie, Kingfisher va plati circa 15 euro / actiune, echivalentul a 275 milioane de euro, achizitie care ar urma sa se concretizeze la finele acestui an, inceputul anului viitor, dupa ce va primi aprobarea din partea autoritatilor de reglementare.
“Progresam in ceea ce priveste achizitia Mr. Bricolage. Sunt multimt ca aceasta tranzactie, care a fost anuntata in aprilie, acum devine mai legata si se afla in proces de a primi aprobarea autoritatilor de reglementare. Adaugirea unui al treilea business in portofoliu, pe langa Castorama si Brico Depot ne va crea noi oportunitati de dezvoltare pe pietele pe care activam”, a declarat Ian Cheshire, CEO-ul grupului Kingfisher.
Mr. Bricolage opereaza peste 80 de magazine in regim propriu si alte peste 400 de magazine in regim de franciza. Retailerul mai detine alte 70 de magazine in regim de franciza in 10 tari la nivel european.
Planurile grupului britanic de a prelua pe francezii de la Mr. Bricolage au fost anuntate pentru prima data la inceputul lunii aprilie, cand Kingfisher a inaintat o oferta de preluare de 275 milioane de euro pentru achizitia concurentului francez.
Kingfisher, cel mai mare retailer de bricolaj din Europa, poarta negocieri exclusive cu principalii actionari ai Mr Bricolage, vizand preluarea participatiei de 41,9% detinuta de ANPF si pachetului de 26,2% al familiei Tabur, la un pret de 15 euro pe actiune, potrivit unui comunicat publicat joi de grupul britanic.
In primavara anului trecut grupul britanic Kingfisher a preluat operatiunile locale ale francezilor de la Bricostore, in schimbul unei sume de circa 75 de milioane de euro. Bricostore, companie parte a grupului francez Bresson, detinea la nivel local 15 magazine, doua dintre acestea fiind deja modernizate sub brandul Brico Depot.
Kingfisher este cel mai mare retailer european de produse pentru amenajarea locuintelor si al treilea la nivel mondial, potrivit datelor proprii, si numara peste 1.080 de magazine in 9 tari din Europa si in China. Principalele sale branduri sunt B&Q, Castorama, Brico Depot si Screwfix. (sursa: wall-street.ro)