Această tendință se va menține și pe viitor, pentru că experiența din piață a dovedit că investiția în serviciile profesionale de gestionare a proiectului generează economii care acoperă de câteva ori onorariul consultanților implicați.
“Serviciile de project management externalizate au fost considerate pentru mult timp un lux în România. În prezent, situația s-a schimbat, iar tot mai multe companii au constatat că valoarea adăugată a acestor servicii și a celor de management al costului aduc economii semnificative”, afirma reprezentantii CBRE intr-un comunicat de presa.
În ceea ce privește costurile medii de amenjare a unui birou de clasă A nu se observă diferențe semnificative între București și restul țării. În funcție de tipul industriei în care activează compania, de politica internă de amenajare, de specificațiile tehnice și de gradul de compartimentare pe care îl impun nevoile și dimensiunea afacerii respective, costurile pot varia totuși destul de mult de la un proiect la altul.
Potrivit estimărilor CBRE, în general costurile medii se situează între 200 euro/ m2 și 500 euro/ m2, fără a lua în considerare bugetul alocat mobilierului și echipamentelor speciale de IT (ex.: camere pentru servere, laboratoare de stocare și prelucrare a datelor etc.) (sursa: CBRE)