Se remarcă preferința pentru spații de birouri de tip open space, care creează un mediu kinetic, alert, colaborativ și optimizează costurile de real estate, ceea ce implică o creștere a cererii de mobilier pentru birou.
„Valoarea pieței de mobilier de birou va continua să crească. Pentru acest an estimez o majorare de circa 10%, urmând să se ajungă la un volum de 45 – 50 de milioane de euro", a afirmat Horațiu Didea, Managing Partner al Workspace Studio.
Birourile open space pot crea, pe de altă parte, efecte precum depersonalizarea și lipsa de concentrare a angajaților.
De aceea, arhitectura actuală de interior propune elemente care contracarează aceste efecte negative: zonele colaborative integrate în plan, introducerea culorilor, a decorațiunilor si a materialelor „împrumutate" din alte limbaje arhitecturale, cum ar fi cel rezidențial, folosirea elementelor de delimitare acustice, exploatarea tuturor planurilor care compun volumetria, folosirea luminii ca element integrant al compoziției.
Firma bucureșteană Workplace Studio a devenit în 2015 Dealer Partener al Herman Miller în România.
Compania americană, lider mondial al industriei de scaune ergonomice și sisteme de mobilier de birou, a creat, de asemenea, o nouă metodologie de planificare a spaţiului numită „Living Office", care se bazează pe studii de sociologie, arhitectură şi tehnologia informaţiei care au durat şase ani, rezultând un ansamblu de metode şi concepte de planificare, dimensionare şi mobilare a spaţiului. (sursa: dailybusiness.ro)