Cu un concept nou de proiectare și măsuri stricte de distanțare socială, consultanții companiei au pregătit un set de măsuri pentru chiriași și proprietari, bazate atât pe experiența Cushman și Wakefield din China, care gestionează revenirea sigură la muncă pentru mai mult de 10.000 de companii cu aproape un milion de angajați în peste 1.000 de clădiri, precum și pe conceptul internațional „6 Feet Office”, dezvoltat de echipa olandeză.
Măsurile includ un pachet integrat de servicii de consultanță pentru evaluarea și îmbunătățirea condițiilor de muncă și includ o analiză tehnică detaliată, un studiu privind nevoile și așteptările angajaților și un plan de măsuri și recomandări privind optimizarea spațiului de lucru.
„Înainte de debutul pandemiei Covid-19, în clădirile de birouri moderne din București și marile orașe lucrau aproape 400.000 de oameni, reprezentând circa 10% din angajații mediului privat. Pentru repornirea graduală a business-ului, este esențial că angajatorii să le ofere echipelor siguranța și confortul unei întoarceri la birou într-un mediu cât mai sigur pentru a nu le afecta creativitatea și productivitatea. Drept urmare, considerăm că este obligatorie atât analiza spaţiilor, cât și a nevoilor angajaților si companiilor, care s-au schimbat semnificativ în ultimele săptămâni,” spune Cristi Moga, Head of Research, Cushman & Wakefield Echinox.
Cele cinci etape recomandate de echipa Echinox Cushman și Wakefield sunt următoarele:
1. O analiză realizată în rândul echipelor de management prin intermediul unui chestionar sau al unui grup focal pentru a identifica nevoile întreprinderii cu privire la spațiul necesar activității lor. Chestionarul personalizat online evaluează preferințele și nevoile angajaților în ceea ce privește spațiul de birou și condițiile de telelmuncă, iar rezultatele sunt corelate și utilizate pentru a proiecta necesitatea și configurarea spațiului de birou;
2. Analiza tehnică a spațiului de birouri și a zonelor comune ale clădirii, oferind soluții proprietarului include: analiza sistemului HVAC și a drumurilor de acces existente, definirea contaminării potențiale a zonelor, soluții propuse pentru curățarea aerului, evaluarea spațiului de birouri și identificarea zonelor în care riscurile de contaminare pot fi reduse, protocoale pentru controale de securitate și sănătate;
3. Soluții pentru optimizarea și distanțarea socială în spațiul de lucru printr-un nou plan de amenajare care traduce modalitățile inovatoare de lucru într-un spațiu de birou eficient, prin optimizarea densității angajaților, stabilirea traseelor de deplasare, propunerea de panouri între birouri, politici pentru vizitatori, bugetare pentru implementarea de soluții etc .;
4. Soluții de curățare și dezinfectare - îndrumări pentru echipa de întreținere cu privire la cerințele globale actuale pentru creșterea calității și reducerea riscului de contaminare prin reducerea punctelor de atingere.
5. Managementul proiectului și implementarea serviciilor de măsuri aprobate. (sursa: economica.net)