"Începând cu acest an, RE/MAX şi-a reluat expansiunea pe plan local. Astfel, în acest moment, pe piaţa autohtonă există şapte francize, urmând ca până la finele anului să avem 12 birouri în mai multe oraşe din ţară. În ceea ce priveşte business-ul RE/MAX obţinut din comisioanele din tranzacţii imobiliare, acesta va depăşi 430.000 de euro în 2014, ţinând cont că jumătate dintre francize au devenit funcţionale în ultimele luni din an", a declarat Răzvan Cuc, director regional RE/MAX România.
Franciza RE/MAX a fost adusă în România în 2007, fiind vândute peste 30 de francize, din care anul trecut, la preluarea afacerii de către Cuc, mai erau funcţionale 3.
El a subliniat că, în prezent, master-franciza RE/MAX România se află la Cluj-Napoca, restul birourilor fiind prezente şi în alte oraşe precum Bucureşti, Bistriţa, Arad şi Braşov, iar până la finele anului vor fi acoperite şi locaţii precum Bacău sau Suceava.
La nivel mondial, RE/MAX este prezent în 97 de ţări, cu peste 6.400 de birouri şi 93.000 de agenţi, iar în Europa are 1.500 de francize şi mai mult de 12.500 de agenţi în ţări precum Cehia, Germania, Italia, Austria, Portugalia sau Elveţia.
În ceea ce priveşte planurile RE/MAX pe plan local, Cuc a arătat că în 2015 vizează creşterea numărului de francize cu 15 noi locaţii, până la 27 de birouri în întreaga ţară, dar şi o dublare a cifrei de afaceri.
"În primă fază vizăm oraşele mari din România, cu peste 150.000 de locuitori, iar în 10 ani estimăm că vom ajunge la 110 birouri francizate şi peste 1.000 de agenţi imobiliari în întreaga ţară. Este, cu siguranţă, o mare provocare, însă credem că toate atuurile brandului RE/MAX vor face diferenţa pe piaţa imobiliară locală", a precizat Cuc.
Potrivit directorului regional al companiei, peste 60% din francizele RE/MAX România reprezintă conversii, iar restul sunt start-up-uri.
"Practic, peste jumătate din birourile noastre sunt agenţii imobiliare care au ales să devină francize RE/MAX. Restul, sunt business-uri noi, pornite de la zero, de antreprenori care îşi doresc să aibă o afacere ce beneficiază de sprijinul unui grup puternic, ca RE/MAX", a subliniat antreprenorul.
Comisionul mediu la vânzare practicat de un agenti imobiliar în reţeaua RE/MAX este de 4%, iar segmentul ţintă este cel al proprietăţilor peste medie, respectiv peste 100.000 de euro.
Costurile de intrare în franciză sunt compuse din circa 7.000 de euro redevenţă de intrare, o redevenţă procentuală, respectiv procent din cifra de afaceri, de 6%, plus 3% redevenţă de marketing. La acestea se adaugă o redevenţă fixă de 250-500 de euro.
Reprezentanţii francizei sunt foarte optimişti în ceea ce priveşte evoluţia pieţei rezidenţiale, previzionând o creştere atât a numărului de tranzacţii, cât şi a preţurilor.
"Piaţa rezidenţială a atins fundul sacului, suntem în revenire, ritmul este de creştere atât ca număr de tranzacţii, cât şi ca preţ, piaţa este într-o stare de efervescentă. În toate marile oraşe din ţară se pot vedea macaralele pe şantiere, semn că dezvoltatorii văd oportunităţi pe piaţă. Băncile vor începe în curând să dea credite, iar cei care au bani vor începe să cumpere. Deja anul acesta se vede o creştere a numărului de tranzacţii faţă de anul trecut", a mai spus Cuc.
El nu a oferit detalii despre numărul tranzacţiilor realizate de agenţii din reţeaua RE/MAX, însă apreciază că sunt consultanţi care au câştiguri anuale de "şase cifre". (sursa: gandul.info)