În 2016, firmele din zona de BPO şi shared services au ieşit din zona de salarii mici, nu mai vindem forţă de muncă educată la preţ scăzut, ci ne ştim valoarea şi cerem un cost al muncii mai ridicat. Bucureştiul a fost undeva la 22% în 2016 creştere salarială pe acest segment. Vorbim de un salariu minim de 550 euro şi un maxim de 1.300-1.500 euro, la agenţi, consultanţi, nu de zona de management“.
Salariile variază în funcţie de limba străină şi competenţele adiţionale ale fiecărui angajat, cu un nivel de intrare în Bucureşti de 550 euro pe engleză, 650-700 euro pe franceză, 700 euro pe germană şi 1.300-1.400 euro la limbile nordice.
CGS a angajat anul trecut 400 de oameni, în special pe zona de servicii financiare şi vânzări, ajungând la un total de circa 3.300 de angajaţi la finele lui 2016, bugetul pentru anul curent acoperind 600 de joburi noi. Din numărul total de angajaţi, 1.300 sunt în Bucureşti, 1.000 în Braşov, 400-450 în Sibiu, în timp ce noul centru de la Galaţi a ajuns în primul an la 200 de angajaţi. CGS mai are call centeruri la Târgu Jiu şi Miercurea Ciuc (doar pe limba maghiară).
„La Galaţi am găsit o forţă de muncă foarte bună, o masă de oameni tineri şi educaţi care aşteaptă oportunităţi din partea companiilor. Au ajuns în câteva luni la nivelul colegilor mai vechi din alte centre. Salariile în Galaţi sunt cu 10-15% mai jos faţă de Capitală şi nu găseşti cunoscători de limbi nordice sau germană, dar engleza, spaniola şi italiana sunt la un nivel foarte bun. Vrem să ajungem la 700-800 oameni acolo în următorii ani“.
Astfel, dacă în Bucureşti, piaţă pe care activează deja multe firme de profil, recruterii văd 10 oameni ca să angajeze unul, la Galaţi rata este de unu din 4-5 candidaţi. (sursa: zf.ro)