Conform sondajului, majoritatea respondenților (91%) au apreciat în mod deosebit serviciile și facilitățile din cadrul clădirii, cum ar fi cele de tip HoReCa (food & coffee), stația de reparat biciclete, vestiarele și dușurile. De asemenea, spațiile verzi și zonele de relaxare din grădina de 3500 mp a complexului Equilibrium au fost foarte apreciate. În plus, comparativ cu anul trecut, 26% dintre respondenți au trecut de la “mulțumit” la “foarte mulțumit” atunci când vine vorba de serviciile generale din cadrul clădirii. Astfel, în prezent, 76,2% sunt foarte mulțumiți de serviciile oferite de Equilibrium1 față de 50% în 2023.
“Suntem mândri de comunitatea vibrantă pe care am construit-o în Equilibrium. Ne încântă nespus entuziasmul și participarea activă a chiriașilor noștri în diversele activități și evenimente organizate pe parcursul anului. Studiul Office Life realizat în Equilibrium în 2024 relevă că rezidenții noștri apreciază facilitățile și serviciile oferite în clădire. De asemenea, se bucură de evenimentele organizate în cadrul comunității și acordă o importanță deosebită comunicării eficiente, flexibilității echipei în administrarea clădirii și suportului constant oferit. Este o confirmare clară a faptului că misiunea noastră de a crea un mediu de lucru stimulativ și interconectat este pe deplin îndeplinită.” menționează Tamara Guleryuz, Leasing & Asset Manager Skanska România.
Modelul de lucru preferat de rezidenții din Equilibrium 1 este unul hibrid. Astfel, 80% dintre utilizatorii clădirii lucrează de la birou cel puțin 3 zile pe săptămână.
95% dintre utilizatorii clădirii sunt mulțumiți de performanța echipei de administrare a Equilibrium 1, considerând că aceasta se ridică la nivelul așteptărilor lor. Mai mult, toți respondenții se simt „Satisfăcuți” de comunicarea dintre echipa de management a clădirii și compania lor.
“Un aspect important pe care îl sesizăm anul acesta este legat de preocupările rezidenților noștri pentru ESG. Astfel, 86% dintre respondenți consideră că este important pentru ei să lucreze într-o clădire de birouri precum Equilibrium 1, care reduce amprenta asupra mediului. Mai mult decât atât, 90% dintre respondenți cred că a avea birourile într-o astfel de clădire ajută compania lor să își atingă obiectivele de sustenabilitate” completează Tamara Guleryuz.
Studiul Office Life experience arată că rezidenții din Equilibrium 1 vor recomanda cu încredere clădirea Equilibrium 1 partenerilor lor pentru viitoarele sedii, acordându-i o notă medie de 4,71 din 5. De altfel, 95% dintre respondenți au evaluat clădirea Equilibirum 1 în intervalul de top (4 și 5).
Cu un design flexibil, clădirea Equilibrium 1 pune accentul pe implementarea de soluții sustenabile, care contribuie semnificativ la reducerea consumului de energie și apă. În toată clădirea iluminatul este de tip LED, iar în spațiile commune există senzori de mișcare. Echipamentele termice și de ventilație se încadrează în clasa de eficiență A+.
De asemenea, proprietarul a contractat 100% energie electrică provenită din surse regenerabile pentru operarea clădirii Equilibrium 1. Toate aceste măsuri au avut ca rezultat o reducere a consumului de energie cu 38% în anul trecut.
În ceea ce privește îmbunătățirea eficienței apei, am integrat în proiectele noastre soluții cum ar sistemele de apă gri în care apa uzată menajeră de la chiuvetele din băi și dușuri este tratată și apoi reutilizată pentru utilizări nepotabile, cum ar fi toaletele sau sistemul de colectare a apei de ploaie care este folosită pentru irigarea spațiilor verzi din jurul clădirilor noastre. În plus, consumul de energie al clădirii este monitorizat și afișat pe un ecran în recepția clădirii.
Atât Equilibrium 1 cât și Equilibrium 2 sunt clădiri de birouri construite cu o atenție specială pentru confortul, siguranța și sănătatea rezidenților și a utilizatorilor. Drept urmare, ambele clădiri sunt certificate LEED Platinum. Certificările LEED constituie o recunoaștere internațională a calității clădirii respective, subliniind eforturile de reducere a impactului negativ asupra mediului și asigurând un mediu de lucru superior pentru toți utilizatorii.
Divizia de dezvoltare comercială Skanska România este un dezvoltator de clădiri de birouri inovatoare, future-proof și sustenabile. Compania construiește spații accesibile, pline de viață, care prioritizează siguranța și starea de bine a angajaților. Proiectele Skanska dețin certificări precum LEED, WELL Core & Shell și WELL Health-Safety Rating, o confirmare a respectării principiilor dezvoltării sustenabile, ale eficienței energetice optime și ale asigurării unui mediu de lucru superior. Ca parte a Grupului Skanska, compania și-a început activitatea în România în anul 2011 și oferă spații de birouri realizate la cele mai înalte standarde de calitate în locații cheie din București, asigurând atât succesul cât și satisfacția clienților și investitorilor și aducând valoare comunităților locale.