Staţiile de metrou Laminorul şi Străuleşti fac parte din proiectul de extindere a Magistralei 4 de metrou, linia nou construită având o lungime de 1,89 de kilometri. Pe lângă cele două staţii, proiectul prevede tunele şi galerii de legătură, un terminal intermodal, un park&ride şi un depou, valoarea totală a investiţiei fiind de 252,4 milioane euro, 186 de milioane de euro fiind fonduri europene.
Directorul de investiţii şi achiziţii publice Metrorex, Constantin Musteţea, a precizat că dificultăţile în realizarea acestui proiect au fost legate de partea de finanţare, însă odată cu demararea finanţării în cadrul fondurilor europene, problemele s-au rezolvat şi lucrările s-au derulat bine.
„Lucrarea a durat patru ani, dar în momentul de faţă se vor finaliza aceste două staţii, iar ceea ce mai avem de finalizat este partea de terminal multinodal şi partea de depou. Depoul va fi gata în prima jumătate a anului 2017, respectiv primul trimestru al anului, iar terminalul multinodal, până la jumătatea anului. Noi facem tot posibilul ca bucureştenii să circule la finalul acestui an, lucrările se vor finaliza cu certitudine şi vor începe probele tehnologice. Acestea sunt probe de durată, sunt probe foarte complexe, însă aşa cum nu am avut probleme pe celelalte magistrale pe care le-am pus în funcţiune, sperăm să nu avem nicio problemă nici pe aceste două staţii”, a spus directorul de investiţii şi achiziţii publice al Metrorex.
Managerul de proiect, inginerul Marian Stanciu, a dat asigurări că lucrările din staţiile de metrou vor fi gata în luna decembrie.
„Noi, lucrările le finalizăm complet în jur de 15 decembrie, urmând ca terminalul nodal şi depoul să fie gata anul viitor. Legăturile dintre depou şi staţia Străuleşti au început imediat după ce s-a pus în circulaţie Bulevardul Bucureştii Noi ca să putem face lucrările de structură pentru execuţia legăturilor. Au rămas doar completări de făcut, suntem în grafic cu lucrările. Deci nu avem nicio problemă să terminăm lucrările în jur de 15 decembrie”, a spus managerul de proiect.
Lucrările, care sunt întârziate cu aproximativ un an, sunt executate de firma italiană Astaldi, aceeaşi care lucrează şi la metroul Drumul Taberei. Marian Stanciu a precizat că nu au existat probleme de ordin tehnic în realizarea proiectului, însă au fost unele întârzieri din cauză că au fost descoperite nişte oseminte sub bulevard, de care nu se ştia.
„Am întârziat puţin pentru că au trebuit să vină cei de la Muzeul de Istorie al Municipiului Bucureşti cu arheologi, s-au găsit şi nişte piese de silex, păstrate foarte bine”, a mai spus Stanciu.
Metrorex precizează că prin punerea în funcţiune a Magistralei 4 de metrou se va facilita legătura între sectorul 1 Bucureştii Noi, zona Parc Bazilescu – Străuleşti şi centrul oraşului şi aproximativ 50.000 de călători pe oră şi sens vor beneficia de un mijloc de transport rapid. (sursa: economica.net)