Parcul, amplasat la kilometrul 23 pe Autostrada A1 Bucureşti-Piteşti, este format din patru hale de depozitare în suprafaţă de 107.800 mp şi are alăturat peste 28 ha de teren neutilizat, destinat extinderii. Spre comparaţie, Europolis Logistic Park, cumpărat la începutul anului de compania P3 cu 120 mil. euro, cuprinde opt depozite de 215.000 mp şi circa 40 ha de teren pentru extindere. Astfel, noua proprietate tranzacţionată are jumătate din suprafaţa Europolis Logistic Park, de unde se estimează o valoare de vânzare de 50 mil. euro.
În contabilitatea Prologis, cele patru hale sunt trecute cu o valoare de 40,5 mil. dolari, iar terenul adiacent cu 8,7 mil. dolari. Astfel, întregul parc a fost evaluat la 49,3 mil. dolari în raportul financiar al companiei aferent anului 2014.
Proiectul Prologis, construit în etape în 2007 şi 2008, este al patrulea ca mărime din România, după Ploieşti West Park (237.00 mp), Europolis Logistic Park şi Bucharest West (131.000 mp).
Tranzacţia de vânzare a Prologis Park Bucharest A1 a fost aprobată de acţionari pe data de 12 august, potrivit datelor publicate în Monitorul Oficial. Proiectul este închiriat aproape în totalitate unor operatori logistici precum Geodis Calberson, Kuehne & Nagel, H. Essers sau Cargo Partners. Proiectul Prologis mai dispune de circa 28 ha de teren adiacent construcţiilor, cumpărat pentru circa 7 mil. euro în 2008 de la Nicolae Raţiu, fiul fostului om politic Ion Raţiu. Americanii au mai cumpărat teren şi de la omul de afaceri româno-american Nicholas Abaco.
Această tranzacţie asigură ieşirea Prologis de pe piaţa românească, parcul logistic de lângă Bucureşti fiind singura proprietate deţinută la nivel local. Americanii intraseră în România în anul 2006. Compania deţine proiecte cu o suprafaţă totală de circa 55 mil. mp în 21 de ţări, fiind cel mai mare proprietar de spaţii industriale din lume.
De cealaltă parte, CTP îşi întăreşte poziţia de proprietar de spaţii industriale în România, după ce în ultimele luni a mai cumpărat alte trei parcuri. Dezvoltatorul a cumpărat Mercury Logistics Park, amplasat peste drum de proiectul Prologis, de la fondul american de investiţii Heitman, pentru circa 10 mil. euro; ulterior şi-a adăugat în portofoliu proiectul Cefin Logistic Park din Arad, preluat în procedură de insolvenţă de la Volksbank pentru circa 15 mil. euro; şi, cel mai recent, a plătit circa 10 mil. euro pentru Deva Logistic Park din comuna Băcia, proiect cumpărat de la antreprenorul belgian Yves Weerts.
În luna iulie, CTP a finalizat şi primul proiect dezvoltat integral de companie în România pentru producătorul german Frankische, pe un teren din Turda. Compania mai deţine în România, încă de dinainte de criză, o suprafaţă de circa 120 ha de teren în localităţi precum Mădăraş, Borş, Piteşti şi Cluj. (sursa: capital.ro)