“Cererea pentru astfel de spații la parterul clădirilor de birouri, cu vizibilitate la stradă, este din ce în ce mai mare și avem tot mai puține astfel de locații, cu suprafețe de peste 500 mp, care să se preteze pentru un showroom premium de mobilă. În 2023 și 2024, retailerii de mobilier au concurat pentru parterul clădirilor de birouri cu magazine de proximitate, precum Froo, Mega Image, restaurante, cafenele, centre de optică precum Lensa, agenții de turism, librării sau branduri noi de parfumerii precum My Geisha“, Nicolae Ciobanu, Managing Partner - Head of Advisory la Fortim Trusted Advisors, membră în Alianța BNP Paribas Real Estate.


Locația este un alt aspect important pentru retaileri care se orientează spre clădirile de birouri din zone premium. În partea de nord a Bucureștiului, pe Șoseaua București-Ploiești s-a creat un hub de magazine de mobilă ce au ales această soluție, printre retailerii ce au deschis magazine în această zonă numărându-se Insignis, Rovere Mobili, The Home și Cioata.

Bucharest Business Park, ales de Insignis se află în partea de nord a Bucureștiului, în imediata apropiere a Casei Presei Libere, pe Șoseaua București- Ploiești. Complexul de birouri are în total patru clădiri, cu suprafață închiriabilă de 24.500 mp și are printre chiriași companii precum BAT și Heidelberg. Printre facilități se numără spațiile verzi generoase și restaurantul Stradale de la parter.

Cine sunt chiriașii de retail care preferă parterul clădirilor de birouri


Cei mai activi retaileri care au închiriat spații în clădiri de birouri sunt cei din zona de food sau de Horeca, care caută spații cuprinse între 70 mp și 300 mp. Pe de altă parte, spațiile cele mai mari sunt solicitate de magazinele de mobilier, care închiriază showroom-uri cu suprafețe cuprinse între 600 și 5.000 mp.

“Comerțul online a crescut, însă românii continuă să fie interesați de experiența de shopping în magazinele fizice, mai ales când este vorba despre produse care se achiziționează pe termen lung. De aceea mulți din retailerii prezenți online caută să ofere clienților experiențe personalizate de cumpărături acordând o atenție deosebită interacțiunii directe, pentru o mai bună înțelegere a preferințelor și nevoilor individuale ale acestora“, declară Bianca Batin, Office Consultant, la Fortim Trusted Advisors, membră în Alianța BNP Paribas Real Estate.